سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور

مدیر دفتر امور بانوان: فعالیت های خوبی در زمینه بانوان در حال اجراست

مدیر دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش گفت: در مورد دادن پست های مدیریتی قانون کم نداریم و ببلکه باید باورها و دیدگاههای مسئولین نسبت به توانمندی مدیران افزایش یابد.

کد مطلب: ۵۲۵۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ مهناز احمدی در میزگرد توسعه و عدالت آموزشی که در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور امروز 19 مرداد در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است اظهار داشت: نیمی از جمعیت پرسنل آموزش و پرورش را زنان تشکیل می دهند و اینکه زنان پست مدیریتی در این قسمت ندارند باید گفت قانون های خوبی در این زمینه وجود دارد اما به دلیل اینکه اعتقادی به خانم ها ندارند این اتفاق افتاده است و ما بیشتر مشکل باور و دیدگاه داریم.


وی افزود: ما باید در این زمینه تغییر دیدگاه بدهیم حتی ما در قوانین بین المللی نیز قانون هایی داریم که این موضوع را مطرح کرده است .


مدیر دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:بحث دیگر موضوع مرخصی زایمان کارکنان آموزش و پرورش است که خوشبختانه با وجود همه کمبود ها این موضوع در آموزش و پرورش حل شده و در حال انجام است.


وی خاطرنشان کرد: اینکه خانم های کادر اداری پنجشنبه ها می توانند در سر کار حاضر نشوند در دولت گذشته بخشنامه ای آمد که مصوبه قانونی نداشت اما اکنون مصوبه ای برای آن داریم که خانم هایی که دارای شرایط هستند بتوانند از آن استفاده کنند.

احمدی گفت: محرومیت زدایی دختران دانش آموز از دیگر سیاست های خوبی است که در وزارت آموزش و پرورش در حال اجرا است زیرا آنها مادران آینده سرزمین ما هستند و باید توجه ویژه ای به دختران از نظر فرهنگی داشته باشیم تا آنها در معرض آسیب قرار نگیرند.


وی افزود: اگر همه دختران و پسران به حقوق خود آشنا بشوند و از نظر فرهنگی پرورش یابند در انتخاب همسر درست تصمیم می گیرند و از طلاق های زودهنگام جلوگیری می شود. از دیگر بحث های ما وضعیت بهداشتی دختران مناطق محروم است که باید با توجه به بودجه ناچیز آن به درستی اجرا شود زیرا سلامت دختران ما سلامت مادران آینده را همراه دارد .


مدیر دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باتوجه به همکاری مشترک ما با معاونت پرورشی و فرهنگی آسیب شناسی روانی دختران انجام شده و پس از بررسی نتایج آن اموزشهای لازم را برای دختران اجرایی و عملیاتی می کنیم.


وی بیان کرد: فعالیت دیگر ما شناسایی دختران بازمانده از تحصیل و یا ترک تحصیل کرده است که در مناطق محروم و دورافتاده انجام می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار