کمک به سیاست‌گذاری کلان در امور خیر با گردهمایی خیرین فارس

رییس هیئت امنای مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز شیراز گفت: گردهمایی‌های خیرین به سیاست‌گذاری کلان در امور خیر کمک می‌کند.

کد مطلب: ۵۲۵۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، آیت‌ا... سید علی‌اصغر دستغیب در نخستین گردهمایی خیرین شهر شیراز در جمع مسئولان و خیرین اظهار داشت: در مجلس باشکوهی قرار داریم که محفل انسان‌های مبارک است و مبارک در لغت به معنای بسیار "نفاع" یعنی انسان‌هایی که به جامعه خود بسیار سود می‌رسانند، است.
وی با اشاره به واژه "نفاع" افزود: این واژه‌ای است که خداوند در قرآن کریم از زبان مسیح و در وصف خود او بیان کرده و معنای خیر نیز همین بوده و خیّرین کسانی هستند که نفع آنان به دیگران می‌رسد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مفهوم "نفاع" تصریح کرد: نماز معراج مؤمن، روزه برای انسان سپر آتش و حج نیز یک دوره انسان‌ساز محسوب می‌شود اما آن چیزی که از انسان وجودی پر خیر و برکت می‌سازد و در ملکوت او را شاخص معرفی می‌کند، نفعی است که به دیگران می‌رساند.
آیت‌ا... دستغیب افزود: خداوند نیز در قرآن از سرنوشت انسان‌ها در قیامت یاد کرده است و می‌فرماید که در آن روز هر کس کار خیری انجام داده است پیش روی خود می‌بیند.
وی ادامه داد: در جمع‌بندی که در آیات و روایت داریم، نشانه‌هایی دال بر این وجود دارد که نتایج عمل خیر منحصر به جهان آخرت نیست و انسان‌های "نفاع" آثار عمل خود را در همین دنیا نیز می‌بینند و این وعده الهی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مصادف شدن این گردهمایی را با دهه کرامت به فال نیک می‌گیرم و باید توجه کنیم که دهه کرامت برای چه انتخاب‌ شده است.
آیت‌ا... دستغیب افزود: این دهه مبارک با آغاز ولادت بانوی بزرگ اسلام و الگوی بانوان جامعه ما، حضرت معصومه(ع) آغاز و در نیمه این دهه با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) مواجه می‌شویم و به ولادت امام رضا(ع) ختم می‌شود.
وی ادامه داد: در وصف حضرت احمد بن موسی(ع) گفته‌ شده است که ایشان انسانی جلیل‌القدر، کریم و پرهیزگار بوده‌اند و تمام این اوصاف نشانه‌های کرامت انسانی است و پدر ایشان نیز او را بسیار دوست می‌داشتند.
تولیت حرم های مطهر احمدی و محمدی(ع) گفت: اگر بگوییم اساس خلق برای این است که انسان کرامت ذاتی خود را بالفعل کند، مطلب گزافی نگفته‌ایم چراکه خداوند در قرآن اشاره‌ کرده است که ما به بنی‌آدم کرامت دادیم.
آیت‌ا... دستغیب گفت: خداوند کرامت را از طریق "هدایت" و "استقامت" به انسان می‌دهد و هدایت به معنای این است که انسان راه رسیدن به‌ حق‌تعالی را بیابد و استقامت نیز یعنی در این راه ثابت‌قدم بماند.
وی اظهار داشت: این اجلاس از این نظر اهمیت دارد که بستر هدایت است و امروز از همگی شما دعوت به‌ عمل‌ آمده است که اینجا حضور داشته باشید.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شما نماینده طیف کثیری از برگزیدگان و فرهیختگان هستید که از گروه‌های مختلف خیرین در این مکان جمع شده‌اید و برای نخستین بار گردهمایی خیّرین را تشکیل داده‌اید و واژه "نخستین" به این معناست، وگرنه شما سال‌ها در دیگر گروه‌های خیر فعالیت داشته‌اید.
آیت‌ا... دستغیب با اشاره به حضور پیشین خیرین در گروه‌های مختلف گفت: فرهنگ یک جامعه نیز مانند شما از طیف‌های گوناگونی تشکیل ‌شده است که هر طیف وظیفه فرهنگی خود را انجام می‌دهد.
وی افزود: انجام پروژه‌های شهرسازی و فرهنگ‌سازی توسط شما خیرین و مسؤولان شهری صورت گرفته ‌شده اما بی‌شک همت شما خیرین نقش اصلی را داشته است.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) خاطرنشان کرد: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز فعالیت‌های بزرگی داشته‌اند که چشم جهانیان را خیره کرده و حاصل این فعالیت‌ها بازگشت به اصل و کرامت خود است.
آیت‌ا... دستغیب ادامه داد: قرآن تذکر داده است که مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی گیرند و ما اگر امروز پیشرفتی در غرب می‌بینیم تاریخ تمدن نشان می‌دهد آن‌ها این مهم را از فرهنگ ایرانی اسلامی کسب کرده‌اند و با عمل به آن از ما پیشی گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: بی‌شک همگی شما در این گردهمایی با یک هدف مشترک حضور دارید و می‌خواهید به بهبود وضعت فرهنگ و شهرسازی کمک کنید و برگزاری این‌گونه گردهمایی‌ها درواقع تحکیم همین اهداف خیر و نیک است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به اعتقاد من برگزاری دوره‌ای این گردهمایی‌ها و انتخاب عده‌ای از میان گروه‌های خیّر می‌تواند در سیاست‌گذاری کلان امور خیر کمک و بستر بهبود وضعیت فرهنگی و شهری را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار