در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

انتقاد به شهرداری بابت منابع درآمدی ناشی از تخلفات ساختمانی

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درخصوص برخی تخلفات در بخش منابع درآمدی پایدار شهرداری تهران گفت: پول هایی که از طریق تخلف در برخی ساخت و سازها دریافت می شود، قابل قبول نیست .

کد مطلب: ۵۲۵۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره انتقادات مطرح شده به منابع درآمدی شهر تهران در پروژه های بزرگ اظهارداشت: برای درآمدهای شهرداری می توان دو تحلیل ارائه کرد، یکی موضوع عوارض های قانونی است که یا مجلس تصویب کرده یا به تصویب شورای شهر رسیده است که در مسیر قانونی، پول ها دریافت می شود.


این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ایجاد منابع درآمدی پایدار از مهم ترین اولویت های شهر است، گفت: در عوارض قانونی، قانونگذار تکلیف کرده که اگر ساخت و سازی در پهنه های مشخص مطابق طرح تفصیلی شهر تهران انجام می شود، میزان عوارض چقدر بوده و این مبلغ باید بر اساس طرح تفصیلی و عوارض مصوب شورا واریز شود.


وی با اشاره به تخلفات در بحث درآمدهای پایدار گفت: آنجایی که تخلفی صورت می گیرد و با آن برخورد قانونی نمی شود در برخی ساخت و سازهاست. به عنوان مثال وقتی قرار است برجی 17 طبقه ساخته شود اما 20 طبقه می شود، خلاف بوده و خارج از قانون است. متأسفانه پول هایی از این طریق دریافت می شود که مورد انتقاد است. در برخی موارد خارج از قانون و ضابطه اقداماتی صورت می گیرد که این اقدامات بیشتر در بخش شهرسازی است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار