جلسه تودیع و تکریم روسای آموزش و پرورش منطقه خارگ برگزار شد

در این مراسم رضا برمک به عنوان مدیر آموزش و پرورش جزیره خارگ معارفه شد .

کد مطلب: ۵۲۴۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خارگ ، امام جمعه خارگ در آیین تودیع و تکریم روسای آموزش و پرورش منطقه خارگ با اشاره به سبقه آموزش و پرورش در خارگ گفت : آموزش و پرورش در خارگ با سابقه طولانی خود در امر تعلیم و تربیت توانسته است افرادی شایسته درمراتب دینی ،نظامی،سیاسی تربیت کند.

حجت الاسلام موسی کمالی با اشاره به حضور مدرسان مطرح دینی در این جزیره ادامه داد: آیت الله مکارم شیرازی،آیت الله جنتی،آیت الله مروی و آیت الله یزدی از اساتید حوزه علمیه ای بوده اند که به تربیت دینی و غنی سازی جو مذهبی خارگ همت گماشتند.

وی همت وایثارمعلمان و مسئولین آموزش و پرورش در خارگ را ستود و اظهار داشت:بی شک ایثار و مسئولیت پذیری معلمان و افراد تلاشگر در حوزه تعلیم و تربیت بوده است که موجب گردیده افراد فرهیخته و مسئولیت پذیری از بین دانش آموزان این جزیره در عرصه های توسعه و سرافرازی کشور گام بردارند.

حجت الاسلم کمالی با اشاره به خدمات ارزنده عباس امید مدیر آموزش و پرورش اسبق خارگ بیان کرد: وحدت ، همدلی و همفکری از اقدامات ارزشمند ایشان در تربیت دانش آموزان و افراد شایسته در خارگ بوده است وهرچند انتقال ایشان برای همگان سخت است اما با توجه به ارتقاء وی از بخش به شهرستان برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

وی با آرزوی موفقیت برای رضا برمک مدیر آموزش و پرورش منصوب شده خارگ گفت: امیدواریم با همت و تلاشی که از ایشان سراغ داریم منشا خیرو برکت برای جزیره گردد.

امام جمعه خارگ در پایان ضمن قدردانی ازتلاش های بخشدار خارگ در توسعه و آبادانی این جزیره ، مشارکت و همکاری همگان را در راه تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) و پیشرفت بش از پیش خارگ را خواستار شد.

در این جلسه قربانی معاون فرماندار بوشهر نیز با اشاره به توسعه عمرانی خارگ گفت: برای پروژه های عمرانی خارگ نیز همچون حوزه های فرهنگی - آموزشی - بهداشتی اعتباراتی در نظر گرفته شده است تا شاهد اوج و پیشرفت روزافزون خارگ باشیم.

رضایی بخشدار خارگ نیز گفت :دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش آموزش و پرورش دارد و من به عنوان نماینده ی این دولت ، تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف والای تعلیم و تربیت به کار خواهم بست .

وی با برشمردن لزوم به روز شدن افکار و اندیشه ها در تحقق اهداف والای انسانی اظهار داشت: به روز شدن افکار و اندیشه با توجه به عصر اطلاعات اصل مهمی است و امیدوارم از تمام پتانسیل هایی که در جزیره خارگ وجود دارد نهایت بهره مندی برای رشد و شکوفایی نهاد تعلیم و تربیت به کار گرفته شود.

رضایی در پایان اهتمام بیشتر در امر هدایت تحصیلی و کلاس های کنکور در هدایت دانش آموزان به سوی آینده ای روشن، را خواستار شد.

در این جلسه درتاج معاون آموزش و پرورش استان با توجه به اهمیت و جایگاه بالای آموزش و پرورش در نقش آفرینی اجتماعی اظهار داشت: تحقق وظیفه و رسالت اثر بخش آموزش و پرورش در جامعه حمایت و همدلی مجموعه پیرامون آموزش و پرورش و نهادها است.

وی با اشاره به قدمت تاریخی و نقش آفرینی جزیره خارک در توسعه اقتصادی ومجاهدت‌های مردم این دیاردر دوران دفاع مقدس ،ارتقاء سطح آموزشی دانش آموزان را با ضریب نگهداشت نیروی انسانی در خارگ اصلی مهم خواند.

عباس امید رئیس آموزش و پرورش خارگ با اشاره به شاخص امتحان نهایی در خارک ادامه داد:آموزش متوسطه در خارگ در شاخص امتحان نهایی در سال 94 رتبه ی 16 را داشت که در سال 95 به رتبه ی 11 رسید و در کشور از 51/0 درصد در کشور 25/0 درصد ارتقاء داشته در حوزه ی آموزش بوده است.

رضا برمک رئیس آموزش و پرورش منصوب شده خارک با بر شمردن برنامه های پیش رو خود گفت: بررسی وضعیت موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب در راستای ایجاد فضای تعامل سازنده با فرهنگیان جهت پویایی و نشاط آموزش و پرورش و تقویت مدیریت مشارکتی و تلاش برای بهبود علمی و رشد دانش آموزان نقش مهمی ایفا می کند.

وی برنامه های پیش روی خود را توجه به ظرفیت های علمی موجود و افزایش ظرفیت های علمی همکاران ،پیشرفت و توسعه در همفکری و مشارکت علما و ائمه اطهار و اولیای دانش آموز ،تلاش در نهادینه شدن امر پژوهش و مشارکت با خیرین نیکوکار و تلاش در پیاده کردن سند تحول بنیادین ،هوشمند سازی مدارس،استفاده از تجربیات باز نشستگان ،تشکیل اتاق فکر و ارتقاء سطح آوزش و پرورش خارگ و توجه ویژه به جوان گرایی و نخبه گرایی و پرهیز از افراط و تفریط خواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار