رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد؛

الزام نصب فیلتر جذب دوده برای تمام خودروهای دیزلی در پایتخت

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام اینکه هر اتوبوسی وارد چرخه حمل و نقل شهری می شود، باید به سیستم جذب دوده مجهز شود، گفت: در مرحله بعد، تمامی خودروهای دیزلی در شهر تهران ملزم به استفاده از فیلتر جذب دوده هستند.

کد مطلب: ۵۲۴۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد

محسن سرخو در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص نصب فیلتر جذب دوده بر روی اتوبوس های شهری و طولانی بودن فرایند نصب این فیلترها اظهارداشت: نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس ‌های شهری جزو اولویت‌ های کاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است، بنابراین تمامی اتوبوس هایی که در سیستم حمل و نقل هستند باید دارای فیلتر جذب دوده باشند که این فیلترها در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر هستند.


رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: بارها برای موضوع تجهیز بودن خودروها و اتوبوس های دیزلی به فیلترگذاری با مسئولان حوزه حمل و نقل و اتوبوسرانی جلساتی گذاشته شده و نسبت به تجهیز این خودروها به فیلتر جذب دوده هشدارهایی داده شده است.


وی ادامه داد: در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران نیز نسبت به تجهیز بودن اتوبوس های دیزلی برنامه ریزی شده که این مسایل برای حفظ جان مردم و کاهش آلودگی هوا در تهران است. البته در رابطه با موضوع آلودگی هوا چند مصوبه دو فوریتی داشتیم که عمده ترین آن در بخش حمل و نقل اتوبوسرانی، موضوع فیلترگذاری اتوبوس هاست.


سرخو با بیان اینکه کار نصب فیلترهای جذب دوده بر روی اتوبوس های شهری در حال انجام است، گفت: علاوه بر تجهیز اتوبوس های شهری به سیستم فیلتر جذب دوده استاندارد، این موضوع باید به سایر خودروهای دیزلی نیز تعمیم یابد.


این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: کاهش آلودگی هوا یکی از موضوعاتی است که در برنامه 5 ساله شهرداری دیده شده و معتقدیم برای کاهش بار آلودگی هوا، قطارهای شهر تهران نیز باید به فیلتر جذب دوده مجهز شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار