مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل :

395 شهر بازی در اردبیل تجهیزات استاندارد دارند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: 395 شهر بازی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کند که همه آنها از تجهیزات و امکانات استاندارد برخوردار هستند.

کد مطلب: ۵۲۴۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: ما همه ساله و در آستانه فصل بهار و تابستان تجهیزات و امکانات شهر بازی را مورد رصد و بازرسی دقیق قرار می‌دهیم تا مطابق با استانداردها زمینه فعالیت آنها فراهم آید که امسال نیز براساس همین رویه صدور گواهی ایمنی و استاندارد را برای این شهر بازی‌ها شاهد بودیم.

وی فعالیت بیش از 395 شهر بازی را در استان با امکانات و تجهیزات مناسب یادآور شد و تصریح کرد: شرکت بازرسی در این زمینه نسبت به تأیید صلاحیت و صدور گواهی ایمنی برای شهر بازی‌ها اقدام می‌کند و در این زمینه ضرورت دارد صاحبان شهر بازی برای همه تجهیزات خود نسبت به دریافت گواهی و اقدامات لازم اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با بیان اینکه در این حوزه شاهد تعریف و تدوین استانداردهای اجباری نیستیم ولی باید همه شهرداری‌ها پیمانکاران را موظف کنند تا برای فعالیت شهر بازی گواهی ایمنی و استاندارد دریافت کنند، گفت: همکاری‌های خوبی را در این زمینه از سوی شهرداری‌ها و پیمانکاران شاهد هستیم تا برای حفظ سلامت و ایمنی کودکان و نوجوانانی که از این امکانات استفاده می‌کنند نسبت به استانداردسازی تجهیزات شهر بازی اقدام کنند.

علایی افزود: با توجه به وقوع حوادث ناگوار در گذشته و مصوبات ملی و استانی شهرداری‌ها در زمان عقد قرارداد با پیمانکاران باید نسبت به استانداردسازی شهر بازی‌ها و امکانات آنها به همراه نظارت مستمر بر فعالیت این تجهیزات اقدام کنند تا تخلفی رخ ندهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌گزارش‌هایی دریافت کردیم که در برخی از شهر بازی‌ها خارج از استاندارد افراد پذیرش شده و یا خارج از قاعده وزن و نفرات از تجهیزات استفاده می‌شود که به هیچ وجه چنین حرکت‌هایی قابل قبول نیست و ممکن است به حوادث ناگواری منجر شود که در این باب رعایت موارد ایمنی بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل اضافه کرد: ما آمادگی داریم با تلفن گویای 1517 در خدمت هموطنان باشیم تا گزارش خود را از تخلفات احتمالی در شهر بازی‌ها ارائه کنند تا ما بتوانیم با حضور در این مکان‌ها نسبت به رفع ایرادات و اشکالات اقداماتمان را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار