نماینده ولی فقیه در گلستان گفت:

رسانه ها امید و فرهنگ تولید را ترویج دهند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، با تاکید بر این که رسانه ها به احکام شرعی مقید باشند گفت: یکی از وظایف رسانه ها ترویج فرهنگ تولید و تزریق امید در جامعه است.

کد مطلب: ۵۲۳۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی،در دیدار با فعالان رسانه ای استان گلستان به مناسبت هفته خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگار قشری است که سر و کار او با زمینه های مختلف جامعه است و البته کار حساسی هم دارد.

امام جمعه گرگان با بیان این که مطبوعات در دنیا توسط قانون محدود شده است، افزود: در کشور ما هم این قانون وجود دارد اما ما به عنوان یک مسلمان علاوه بر قانون، شرع را هم داریم و باید در کار خود به آن پایبند باشیم.

وی با بیان این که احکام شرعی ما را در زمینه های گوناگون مقید می کند، بیان کرد: در سوره حجرات درباره سوء ذن نکاتی داریم و در این سوره تاکید شده از بساری بدگمانی ها اجتناب کنید زیرا بعضی از این بدگمانی ها گناه است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: البته باید توضیح داد، «گمانی» که وارد ذهن می شود ولی از دل خارج می شود گناه نیست، اما اگر در دل بماند، آثار عملی و زبانی خواهد داشت و گناه محسوب می شود.

وی ادامه داد: غیبت هم از گناهانی است که هم حق الناس دارد و هم بخشوده نمی شود و اگر وارد رسانه ای شود مقابل هزاران نفر نقل می شود و آثار سوئی دارد. زیرا ما اعتقاد داریم زندگی در این دنیا تمام نمی شود و محکمه ای در آن دنیا وجود دارد که به گناهان ما از جمله غیبت رسیدگی می شود.

آیت الله نورمفیدی در توصیه به رسانه های حاضر در این دیدار اظهار کرد: مسائل اساسی که نظام ما را تقویت می کند باید مورد نظر و توجه همه رسانه ها باشد و از چیزهایی که نظام را تضعیف می کند خودداری شود.

وی اضافه کرد: ما برای بقای نظام خود بیش از ۲۰۰ هزار شهید داده ایم و ۳۷ سال است که زیر بار ظلم و جنایت اسکتبار جهانی تلاش می کنیم تا روی پای خود بایستیم.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: این انقلاب به سادگی به دست نیامده است و اگر مورد غفلت ما باشد گناه کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، وحدت را از مسائل مهمی که باید مورد توجه رسانه ها باشد عنوان کرد و گفت: وقتی به گذشته کشور نگاه می کنیم حوادث مهمی را مانند انقلاب مشروطه، جریان تنباکو و یا ملی شدن نفت می بینیم اما آن چه مانند موریانه همه این نهضت ها را خراب کرد اختلاف بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار