مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام خبرداد:

ارزیابی 135 نفردرطرح سنجش صلاحیت هوشی برای جهش تحصیلی

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام گفت:به منظور شناسایی دانش آموزان دارای صلاحیت هوشی و ارجاع آن ها بر اساس سطح توانایی به پایه های بالاتر، ارزیابی 135 نفر متقاضی جهش تحصیلی در14 شهرستان /منطقه استان ایلام عملیاتی شد.

کد مطلب: ۵۲۲۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، علی بیرانوند مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام گفت:به منظور شناسایی دانش آموزان دارای صلاحیت هوشی و ارجاع آن ها بر اساس سطح توانایی به پایه های بالاتر، اجرای این برنامه برای تعداد 135 نفر متقاضی جهش تحصیلی در14 منطقه هم زمان درتیرماه سال جاری عملیاتی شد.

طی این برنامه متخصصین ارزیابی هوش (کارشناسان تخصصی اداره آموزش وپرورش استثنایی استان ) به صورت منسجم وبرنامه ریزی شده درقالب یک پایگاه تخصصی درسطح استان دانش آموزان متقاضی هرمنطقه را پس ازطی مراحل قانونی موردارزیابی قرارداده ودانش آموزانی که بتوانند نمره لازم راازنظربهره هوشی کسب نمایندمجوز ارتقا به پایه بالاتررا دریافت می نمایند.

بیرانوند خاطرنشان کرد:در حال حاضر، آزمون جهشی جهت تحصیل در مقاطع بالاتر بر اساس زمان‌بندی مناطق درموعدتعیین شده برگزار می‌شود و در صورتی که دانش‌آموز در این آزمون پذیرفته شد، می‌تواند برای سال تحصیلی آینده در پایه بالاتر نام‌نویسی کند. بر اساس قانون، تمام دانش‌آموزان برای ورود به پایه‌های بالاتر به صورت جهشی، ملزم به گذراندن پایه‌های اول هر مقطع تحصیلی هستند. .

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام تصریح نمود:فقط کسانی قادرند در آزمون‌های جهش تحصیلی موفق شوند که ضریب هوشی 120 به بالا دارند که به این ترتیب فقط کسانی که از این میزان هوش بهره‌مند هستند و کارشناسان آموزش وپرورش استثنائی صلاحیت هوشی و ویژگی‌های روانی آنها را تائید می‌کنند، مجوز جهش تحصیلی را می‌گیرند و آن وقت در دو ماه تیر و مرداد کتاب‌های پایه مورد نظر را مطالعه می‌کنند و در امتحانات شهریور شرکت می‌کنند و اگر در همه درس‌ها نمره قبولی بگیرند یک پایه را دور زده و به پایه بالاتر می‌روند.

ایشان با اشاره به اینکه تعداد متقاضیان جهش تحصیلی از سال‌ها پیش تاکنون همواره بیش از تعداد افرادی بوده که در عمل قابلیت جهش تحصیلی دارنداظهارنمود: آمارهای مربوط به سال‌های قبل که در کتاب عملکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی منتشر شده، حاکی است در سال های قبل تعداد نفرات بسیاری برای سنجش صلاحیت هوشی به این سازمان معرفی شدند که فقط تعداد اندکی شرایط لازم را داشته اند و درصد زیادی از متقاضیان، صاحب صلاحیت نبودند. با این حال همچنان خانواده‌ها بر جهش تحصیلی فرزندان خویش اصرار می‌کنند و بی‌اعتنا به قابلیت‌های واقعی آنها و بی‌توجه نسبت به پیامدهایی که این جهش می‌تواند بر زندگی و سرنوشت کودکان و نوجوانان باشدلذا توصیه می شود که دراین مورد خانواده ها حتما با مشاورمتخصص قبل از هر اقدامی مشورت نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار