عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد؛

تشکیل کمیته بررسی علت فوت همزمان سه بیمار دیالیزی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تشکیل کمیته تخصصی بررسی علت فوت همزمان سه بیمار دیالیزی در اهواز خبر داد و گفت: طی دو تا سه روز آینده کمیته مذکور نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

کد مطلب: ۵۲۲۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، همایون یوسفی درباره آخرین وضعیت پرونده مسمومیت چهار بیمار دیالیزی در اهواز و مرگ سه تن از آنها، افزود: این افراد در بیمارستان سینای اهواز دیالیز شدند که هم زمان در همان روز نیز ۵۰ بیمار نیز تحت دیالیز قرار گرفته بودند اما چند روز بعد سه نفر از این افراد به جهت مسمومیت مراجعه کردند و به واسطه دو الی سه روز فوت شدند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکنون کمیته ای تخصصی و فوق تخصصی در رشته های مربوطه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشکیل شده تا موضوع مربوطه را مورد پیگیری و بررسی قرار دهند.

وی تصریح کرد: بدون شک باید از هرگونه اظهارنظر غیرکارشناسی نسبت به این موضوع خودداری کرد تا کمیته تخصصی نتیجه بررسی خود را اعلام کند که به نظر می‌رسد طی دو تا سه روز آینده کمیته مذکور نتیجه را نهایی کند.

یوسفی یادآور شد: بیماران دیالیزی به جهت ضعیف بودن سیستم ایمنی بدنشان ممکن است بیش از دیگران تحت تاثیر بیماری های عفونی قرار بگیرند اما نباید در این زمینه اظهارنظرهای غیرکارشناسی کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره حال عمومی بیمار چهارمی که دچار مسمومیت بعد از انجام دیالیز شده است، تاکید کرد: روز گذشته حال عمومی این بیمار را پیگیری کردم که نسبتا مساعد است و حال باید در انتظار نظر کمیته تخصصی بود تا بتوان بهتر نسبت به این موضوع اظهار نظر کرد.

سه بیمار دیالیزی در بیمارستان سینای کارون در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته جان خود را از دست دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار