رئیس فراکسیون شهری مجلس در گفت و گو با پانا:

مجلس مخالف جدایی ری از تهران است/جدایی ری از تهران تنها با مصوبه مجلس ممکن است

خبرگزاری پانا:رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: تلاش مجلس بر این است که ری از تهران جدا نشود اما اگر طرح ممنوعیت جدایی ری از تهران مورد تصویب قرار نگیرد و ری از تهران جدا شود، در آن صورت بنا به قانون انتخابات شورا، برگزاری انتخابات شورای شهر تهران و ری به شکل مجزا و مستقل از هم صورت خواهد گرفت.

کد مطلب: ۵۲۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا در خصوص برگزاری انتخابات شورای شهر تهران و ری و شمیرانات بیان کرد: طرح جدایی ری از تهران با یک فوریت به تصویب رسیده است و در حال حاضر در کمیسیون های مجلس در حال بررسی است و زمانی که این طرح از کمیسیون بازگردد، در صحن علنی به تصویب نهایی می رسد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه مجلس بر این مسئله است که طرح ممنوعیت جدایی ری از تهران به تصویب نهایی برسد و چنانچه این اتفاق بیفتد در آن صورت بنا به قانون انتخابات شورای شهر تهران و ری به شکل یکپارچه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این میان اگر طرح ممنوعیت جدایی ری از تهران مورد تصویب قرار نگیرد و ری از تهران جدا شود، در آن صورت بنا به قانون انتخابات شورا، برگزاری انتخابات شورای شهر تهران و ری به شکل مجزا و مستقل از هم صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم یادآور شد: جدایی ری از تهران آنچنان موضوع حائز اهمیتی است که می تواند به پیشنهاد دولت باشد اما فقط باید با مصوبه مجلس انجام شود.

به گزارش پانا، طرح یک فوریتی ممنوعیت جدایی ری از تهران پس از بررسی در کمیسیون‌ها احتمالا هفته آینده به صحن مجلس می‌رود و این در حالی است که با توجه به انتخابات آینده شورای شهر تهران، چگونگی برگزاری مستقل و یا یکپارچه این انتخابات در گرو تصویب و یا عدم تصویب این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار