وزیر آموزش وپرورش در جمع فرهنگیان استان مازندران عنوان کرد:

دانشگاه فرهنگیان شجره طیبه آموزش وپرورش در كشور/ تدوین نظام رتبه‌بندی معلمان

خبرگزاری پانا: وزیر آموزش وپرورش با اشاره به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور، گفت: دانشگاه فرهنگیان شجره طیبه آموزش و پرورش در كشور است.

کد مطلب: ۵۲۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا از مازندران، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در گردهمایی معلمان و مربیان آموزشی استان مازندران که در محل اردوگاه دانش آموزی «بادله» شهرستان ساری برگزار شد، اظهار کرد: اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در راستای فراهم شدن نیازهای آموزشی نظام تربیتی مورد تأکید است.


وی به سرعت بخشی در اجرای سند تحول بنیادین اشاره و خاطرنشان کرد: با تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش به صورت کلیدی در تمامی زمینه ها، سازماندهی آموزشی در کشور سرعت خواهد گرفت.


حاجی بابایی با بیان اینكه تحول بنیادین در آموزش وپرورش شروع شده و نتایج آن با گذشت زمان مشخص خواهد شد ، تصریح کرد: برای تحقق تحول بنیادین در آموزش وپرورش لازم است همزمان حدود 100 برنامه تحولی به اجرا برسد تا فقط بخشی از این سند عملیاتی شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تربیت دانش آموزان توسط دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در4 سال آینده ثمره كوچكی از تحول بنیادین است.


وی با اشاره به اینكه گفتمان آموزش وپرورش با تحول بنیادین تغییر كرده است، عنوان کرد: حضورم در آموزش وپرورش برای تغییر مصادیق نبوده، بلكه هدف از این حضور تغییر نگاه ها به آموزش وپرورش و معلمان كشور بوده است.


حاجی بابایی با اعلام اینكه هم اینك در كشور 33 هزار مدرسه هوشمند سازی را آغاز كرده اند، افزود: بنابر اعلام مدیركل آموزش وپرورش استان مازندران، هوشمندسازی 50 درصد مدارس این استان آغاز شده و این افتخار آفرین است.


وی با بیان اینكه طی 3 سال اخیر حدود 99 بار از آموزش وپرورش شهر تهران بازدید كرده و به دفعات به صورت سرزده در مدارس حضور یافته است، تصریح كرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.


وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینكه از فرهنگیان بازنشسته به دلیل تاخیر در پرداخت پاداش خدمت آنان عذرخواهی می كنم، ادامه داد: هدف تحول بنیادین آموزش وپرورش، تغییر نوع نگاه ها به معلمان است و براین اساس، نظام رتبه بندی معلمان به عنوان قله تحول بنیادین در حال تدوین است.


وی با اشاره به اینكه نظام رتبه بندی معلمان به منظور ارتقای جایگاه و شان آنان در كشور باید نهادینه شود،‌ اضافه كرد: جایگاه معلمان براساس سند تحول نیازمند یك تعریف علمی است.


حاجی بابایی در پایان بزرگ ترین دغدغه امروز خانواده ها را آینده فرزندان دانست وخاطر نشان كرد: تمام توان و قدرت كشور براساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر روی خانواده و مدرسه باید متمركز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار