رئیس شبکه هپاتیت ایران اعلام کرد؛

میزان شیوع هپاتیت B/ درمان 4500 بیمار مبتلا در سال گذشته

رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به این که در حال حاضر میزان شیوع هپاتیت B در افراد زیر 28 سال کمتر از یک درصد و در افراد زیر 22 سال کمتر از نیم درصد شده است، افزود: این نشان دهنده تاثیر مثبت برنامه‌های وزارت بهداشت در این زمینه است.

کد مطلب: ۵۲۰۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سید موید علویان در نشست خبری روز جهانی هپاتیت با اشاره به این که درمان هپاتیت C در زمان های گذشته مشکل جهانی بوده اما در حال حاضر هپاتیت C قابل کنترل است، افزود: 7 مرداد روز جهانی هپاتیت نامگذاری شده و در سازمان های مردم نهاد و بخش های دولتی، آموزش و وزارت های بهداشت در سراسر دنیا فعالیت می کنند.

رییس شبکه هپاتیت ایران با بیان این که در 20 سال گذشته شیوع هپاتیت B در برخی مناطق کشور بیش از پنج درصد بوده، گفت: با شروع واکسیناسیون نوزادان، افراد پر خطر و سایر گروه‌ها از سال 73 این رقم امروز به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان به کمتر از دو درصد رسیده است و در برخی نقاط کمتر از یک درصد ابتلا به هپاتیت B وجود دارد.

رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به این که در حال حاضر میزان شیوع هپاتیت B در افراد زیر 28 سال کمتر از یک درصد و در افراد زیر 22 سال کمتر از نیم درصد شده است، افزود: این نشان دهنده تاثیر مثبت برنامه‌های وزارت بهداشت در این زمینه است.

وی افزود: خوشبختانه ایران یکی از کشورهایی است که واکسیناسیون نوزاد (هپاتیتB) در 12 ساعت اولیه تولد تزریق می شود و در کشورهای دیگر هنوز این عمل به درستی اجرا نشده ولی در ایران، پوشش هپاتیت B در نوزادان 99 درصد انجام می شود.

علویان با بیان این که در درمان هپاتیت B پیشرفت خوبی داشته ایم و تمامی داروهای هپاتیت B در ایران تهیه و توزیع می شود، گفت: دانش فنی، آزمایشگاه و نیروی انسانی لازم هم داریم و تمام یک میلیون و 400 هزار نفر اکثرا این بیماری در این افراد به صورت ناشناخته است و باید با انجام آزمایش های غربالگری هپاتیت شناخته و درمان شود.

وی ادامه داد: بیماران هپاتیت B هیچ منعی برای ازدواج و زندگی ندارند و می توانند با درمان هپاتیت بیماری خود را درمان کنند.

رییس شبکه هپاتیت با اشاره به واکسن هپاتیت توسط پاستور گفت: واکسن هپاتیت B توسط پاستور توزیع می شود و به راحتی در دسترس قرار دارد.

علویان با اشاره به افرادی که در سال 75 و 76 داوطلب و اهداکننده خون بوده اند گفت: پیشنهاد می شود این افراد باید آزمایش غربالگری هپاتیت دهند.

رییس شبکه هپاتیت از موفقیت در سال های گذشته گفت: در 10 سال گذشته شیوع هپاتیت در بیماران دیالیزی بیش از 13 درصد بوده اما امروزه شیوع بیماری هپاتیت C زیر 3 درصد شده است. در هموفیلی هم بالای 40 درصد داشته ایم اما در حال حاضر 10 درصد داریم و در بیماران تالاسمی بالای 30 درصد بوده است و در حال حاضر به 7 الی 8 درصد رسیده است و با اقدامات رایگان وزارت بهداشت 8 هزار بیماری خاص هم درمان شده است.

وی ادامه داد: امروزه در سراسر کشور 500 بیمار مبتلا به هپاتیت هستند و در ظرف 5 سال آینده بیشتر این بیماران درمان می شوند.

رییس شبکه هپاتیت در رابطه با آمار تخمینی افراد مبتلا به هپاتیت گفت: بیشترین آمار افراد مبتلا به هپاتیت افراد پرخطر و معتادان تزریقی هستند.

به گفته رییس شبکه هپاتیت ایران، سال گذشته 4500 بیمار مبتلا به هپاتیت را درمان کردیم و همه انجمن ها در کشور دست به دست هم دادند برای درمان بیماران هپاتیتی، تا آخر امسال 6000 هزار نفر و در سال بعد 10000 نفر و در سال بعد 20000 نفر را درمان خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا در سال 1410 شیوع هپاتیت را به زیر نیم درصد برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار