توضیح وزیر بهداشت درباره خطاهای پزشکی

وزیر بهداشت به موضوع خطاهای پزشکی اشاره کرد و گفت: بخشی از این موضوع مربوط به گروهی است که دوست دارند از کاه کوه بسازند و با توجه به سال آخر کار دولت می خواهند از همه چیز استفاده سیاسی کنند که توصیه من این است که معاونین درمان و دست اندرکاران دانشگاه های علوم پزشکی به آین موارد توجه نکنند.

کد مطلب: ۵۱۹۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سید حسن هاشمی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور صحبت می کرد با تاکید بر تلاش دست اندرکاران در سال پایانی کار دولت یازدهم گفت:هدف نهایی ما از تمام تلاش های انجام شده رضایتمندی مردم است.

وزیر بهداشت گفت: سال گذشته که از بیمارستان کمالی کرج بازدید داشتم، رییس این بیمارستان تصاویر تاسف باری را به من نشان داد. در هر انکوباتور ۵ تا ۶ نوزاد قرار داده بودند و به دلیل کمبود تخت، زایمان روی زمین انجام می شد که البته امسال با همت دانشگاه علوم پزشکی البرز این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

هاشمی گفت: باید سعی کنیم اعتبار بخشی به صورت یک فرهنگ در نظام سلامت در آید.

وی در خصوص بحث اعتبار بخشی تاکید کرد: در این مورد نباید هیچ اغماضی صورت گیرد ولی این به معنای این نیست که همواره به فکر مچ گیری باشیم بلکه باید حمایت را در اولویت قرار دهیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع خطاهای پزشکی اشاره کرد و گفت: ما در این مورد با دو موضوع متفاوت روبروهستیم. بخشی از این موضوع مربوط به گروهی است که دوست دارند از کاه کوه بسازند و با توجه به سال آخر کار دولت می خواهند از همه چیز استفاده سیاسی کنند که توصیه من این است که معاونین درمان و دست اندرکاران دانشگاه های علوم پزشکی به آین موارد توجه نکنند.

هاشمی در این مورد افزود: البته بخش دیگری از بحث های مطرح شده درباره خطاهای پزشکی نیز مواردی وجود دارد و تنها مربوط به کشور ما نیز نیست و باید نسبت به آن حساس باشیم.

وی گفت: انجام نظارت دانشگاه های علوم پزشکی بر عملکرد بخش های مختلف درمانی موجب خواهد شد تا این خطاها به حداقل برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار