فرماندار شهرستان نمین خبرداد:

پرورش 150 هزار نهال گلدانی از گونه فندق در اردبیل

فرماندارشهرستان نمین گفت: امسال برای اولین بار ۱۵۰ هزار نهال گلدانی از گونه فندق در ایستگاه تولید نهال فندقلو پرورش داده‌شده است.

کد مطلب: ۵۱۸۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، فرهاد عبدالعلی پور با اعلام این خبر که امسال برای اولین بار 150 هزار نهال گلدانی از گونه فندق در این ایستگاه کاشته شده و به بار نشسته است گفت: جنگل فندقلو ازنظر اقلیمی و نوع نهال‌های موجود مستعدترین منطقه برای پرورش نهال‌های گوناگون است.

وی با اشاره به اینکه فندقلو استعداد و ظرفیت پرورش و تولید سالانه یک‌میلیون نهال گلدانی را دارد بیان کرد: برای سه برابر کردن میزان تولید نهال در این منطقه، 2میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار نمین با بیان این مطلب که امسال برای اجرای طرح مطالعاتی پارک ملی در جنگل‌های فندقلو بالغ ‌بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان نمین در نظر گرفته ‌شده است افزود: مبلغ یک میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی منابع طبیعی استان برای افزایش تولید نهال در جنگل فندقلو اختصاص‌یافته است.

عبدالعلی پور حضور و مشارکت فعالانه‌ی مردم در توسعه و نگهداری منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و گفت: نهال‌های تولیدی در نهالستان فندقلو در میان مردم توزیع خواهد شد تا طرح جنگل‌کاری اقتصادی به دست مردم و در اراضی ملی به انجام برسد.

وی با اشاره به بازدید گردشگران داخلی و خارجی از منطقه گردشگری فندقلو تصریح کرد: مسئولان منطقه باید با برنامه‌ریزی همه‌جانبه و تلاش و پیگیری درصدد رفع مشکلات این منطقه گردشگری باشند تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خارجی در این منطقه را فراهم کنیم.

فرماندار نمین به افزایش مساحت جنگل فندقلو از 17 هکتار به 50 هکتار اشاره کرد و افزود: با افزایش مساحت منطقه فندقلو، منابع در دسترس برای اجرای پروژه‌های گردشگری بخش خصوصی در این منطقه فراهم‌شده و ما می‌توانیم شاهد پیشرفت روزافزون صنعت گردشگری در این منطقه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار