معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل خبرداد:

وجود یک هزار و 800 اثر تاریخی در اردبیل

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل دارای یک هزار و 800 اثر تاریخی است.

کد مطلب: ۵۱۸۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،قادر تقی‌زاده افزود: استان اردبیل دارای یک هزار و 800 اثر تاریخی است که 920 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی گفت: به دلیل گردشگر پذیر بودن استان اردبیل 21 نقشه در استان شامل یک نقشه استانی، 10 نقشه شهرستان و 10 نقشه مراکز شهرستان‌های استان با تعیین یک هزار و 800 مختصات جغرافیای مناطق گردشگری و تأسیسات مرتبط استان با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی طراحی و تهیه شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در این نقشه‌ها برای نخستین بار مختصات جغرافیایی تمامی جاذبه‌های گردشگری و خدماتی چون آثار تاریخی و طبیعی و فرهنگی، تأسیسات گردشگری، جایگاه سوخت، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز تجاری، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی و حتی سرویس‌های بهداشتی و... گنجانده شده تا هدایت و اطلاع‌رسانی گردشگران به مراکز مربوطه به راحتی انجام شود.

تقی‌زاده استان اردبیل را دارای 120 امامزاده، 110 چشمه آبگرم و سرد، 13مجتمع آبدرمانی و 37 منطقه نمونه گردشگری، 316 کوه بالای ارتفاع دو هزار متر، 54 نوع رشته صنایع‌دستی، 217 مرکز اقامتی، 34 دفتر خدمات مسافرتی و 21 مرکز پذیرایی بین راهی دارای مجوز توصیف کرد و گفت: آماده هستیم تمامی مشخصات و اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری استان را در جهت توسعه گردشگری و اقتصادی و معرفی بیش از پیش این جاذبه‌ها در اختیار سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه گردشگری استان اردبیل، فصلی است، تأسیسات گردشگری آن در فصل غیرپیک دارای تخفیفات قابل توجهی است که می‌توان با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و راهیان نور استان از این فرصت در جهت جذب گردشگر در فصول غیرپیک نیز بهره گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار