استان چهارمحال وبختیاری:

برگزاری بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام در جلسه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی را مجموعه‌ای ارزشمند در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی خواند.

کد مطلب: ۵۱۸۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری ، حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام گفت: خوشبختانه در استان با تلاش و همت همگان، شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی ساماندهی و تشکل قابل توجه و منسجمی به خود گرفته و فعالیت‌های نسبتا خوبی را در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان انجام داده است که بسیار ارزشمند است.
وی محتوا بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌ها را از وظایف اصلی این شورا برشمرد و افزود: آن چه که تا به امروز این شورا در استان انجام داده است، تشکل‌بخشی و ساماندهی بوده اما تا کنون کار محتوایی قوی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در استان صورت نگرفته است؛ بنابراین این تشکل بخشی‌ها باید مقدمه‌ای برای ورود به رسالت اصلی شورا یعنی محتوایی کردن برنامه‌های قرآنی باشد.
امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: رسالت اصلی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی حاکم کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه، نشاندن مردم بر سر سفره محتوای قرآن و جایگاه پیدا کردن قرآن به معنای واقعی کلمه در زندگی مردم است و به یقیین شأن قرآن و این جلسات بالاتر و عظیم‌تر از آن است که تنها به کار تشکل بخشی و ساماندهی کفایت شود.
رییس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان تاکیدکرد: برای تحقق این رسالت بسیار مهم باید جلسات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی، نظرات و پیشنهادات اعضای این جلسه و برنامه‌ها و فعالیت‌ها به سمت محتوایی‌شدن و آشنا و مأنوس کردن جامعه با این کتاب آسمانی برود تا شأن و جایگاه این کتاب عظیم و انسان‌ساز حفظ شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمصان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تاکیدکرد: می‌طلبد که به برنامه‌های این چنین ارزشمند و تاثیرگذار فرهنگی در استان نگاه عمیق‌تر و بهتری از ناحیه مسئولان استان باشد.
امام جمعه شهرکرد برنامه جزء خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در مصلای امام خمینی(ره) را یک برنامه جاافتاده و نهادینه‌شدن در مرکز استان دانست و گفت: بسیاری از شهرها و روستاهای مختلف استان از این برنامه بسیار ارزشمند که مورد استقبال عموم مردم هم واقع شد و اجتماع بسیار خوبی در ماه مبارک رمضان به برکت قرآن در مرکز استان شکل گرفت، الگو گرفتند و امسال شاهد بودیم که درسراسر استان محافل جزء خوانی بسیاری برگزار شد.
حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام با تاکید بر این که این گونه فعالیت‌ها را نباید دست کم گرفت تصریح کرد: دستاورد و نتیجه برگزاری این محفل جزء خوانی در مرکز استان، الگوشدن و توسعه پیدا کردن آن به سراسر استان بود که نباید این حرکت عظیم را دست گرفت و نسبت به آن بی‌توجه بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید مجدد بر لزوم توجه و عنایت ویژه مسئولان به فعالیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف مدام و مستمر از مسئولان مطالبه می‌کنیم که نگاه‌شان به فعالیت‌های فرهنگی یک نگاه متفاوت و ویژه باشد اما متأسفانه در برخی موارد در عرصه عمل با برخی کم‌لطفی‌ها مواجه می‌شویم.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که از کار فرهنگی نباید خسته شد تاکید کرد: کار فرهنگی جهاد است و باید با چنگ و دندان در جهت گسترش ارزش‌های اسلامی و فرهنگی تلاش کرد و این هم از مظلومیت دین و قرآن است و اگر ما هم بخواهیم با کم‌کاری و بی‌توجهی خود بر این مظلومیت بیفزایم، قطعا ضایعه و خسارت برای خود رقم زده‌ایم؛ بنابراین نباید از کار فرهنگی خسته شد و کنارکشید بلکه باید محکم و استوار در صحنه ماند و تلاش کرد.
حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام در پایان از آغاز طرح تقویت مبانی اسلامی و شبهه زدایی دینی با موضوع «جوان و سبک زندگی اسلامی» در استان خبر داد و گفت: این طرح از پنجم مرداد ماه در راستان آغاز شد که نسبت به حضور عموم مردم به ویژه جوانان در این برنامه باید تلاش کرد.
در ادامه این جلسه جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضوابط و قوانین جدید صدور مجوز فعالیت مؤسسات فرهنگی، قرآن و عترت(ع) گفت: در گذشته مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به صورت مجزا صادر می شد که بعد از مطالعه و بررسی دقیق روند ثبت مؤسسات در هر ٢ دستگاه ،ساز و کار ادغام مؤسسات قرآنی تهیه و تنظیم شده است.
وی افزود: از ٢ سال گذشته بحث ادغام ٢ اتحادیه و تمرکز در روند ثبت مؤسسات مطرح بود که در نهایت سال گذشته با تشکیل هیأت رسیدگی بر امور مؤسسات قرآنی کشور مقدمات صدرو مجوز مؤسسات به صورت متحد فراهم شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:پس از تشکیل جلسات متعدد از سوی اعضا هیات رسیدگی به امور مؤسسات و نهایی شدن مقررات و آیین نامه های جدید ثبت مؤسسات،بزودی ثبت درخواست صدور مجوز برای مؤسسات قرآنی آغاز می شود.
کارگران با بیان اینکه بیش از ٤٠٠ مؤسسه کشور در نوبت ثبت هستند،خاطرنشان کرد:کار ثبت مؤسسات طبق تاریخ های اعلام شده به مراکز استان ها آغاز شده است.
وی گفت:زمان ثبت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در استان برای آن دسته از مؤسسات که تا کنون مجوز نگرفته اند از یکم تا پانزدهم مردادماه می باشد و این تاریخ مربوط به ثبت درخواست مؤسسات جدید است.
همچنین در این جلسه مسئولیت کمیته توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی به دانشگاه شهرکرد واگذار شد و همچنین از سوی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مجدد نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر ارسال اخبار قرآنی دستگاه‌ها به دبیرخانه شورا، ارسال گردد و همچنین مقرر گردید که اداره کل اوقاف و امورخیریه و سازمان تبلیغات استان نسبت تعلیم و آموزش قاریان و حافظان استانی جهت شرکت در مسابقات کشوری راهکارها و اقدامات لازم را انجام بدهند.
در پایان این برنامه از اولین شماره نشریه قرآنی «شمیم وحی» که به همت دبیرخانه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده، رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار