فرماندار نیشابور خبر داد:

راه اندازی شهرک صنعتی تخصصی خشکبار و قطعات خودرو در آینده ی نزدیک

با حضور معاون استاندار و فرماندار نیشابور، چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۱۷۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری وفرمانداری نیشابور، غلامحسین مظفری در این جلسه پس از استماع گزارش رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برگزاری چندین جلسه مستمر در خصوص موضوعات اقتصادی و مباحث گردشگری شهرستان اظهار کرد: قابلیت ها و ظرفیتهای شهرستان درحوزه گردشگری فراوان است.
وی با تأکید بر لزوم ورود شهرداری و شورای اسلامی شهر درحوزه ساماندهی و توسعه گردشگری شهری گفت: با توجه به این همه قابلیتهای گردشگری به ویژه درمسیرهای پرتردد و خیابان اصلی امیدواریم وارد مرحله اجرا و عمل شویم.
رئیس کارگروه توسعه گردشگری نیشابور با پیشنهاد راه اندازی تورهای یک روزه وپیگیری ثبت و فعال شدن مراسم های معنوی و آئینی شهرستان تصریح کرد: این گونه برنامه ها باعث شناساندن بیشتر ظرفیت ها به شهروندان به ویژه برای مدیران دستگاه ها خواهدشد.
وی شبکه ای و شناسنامه دارشدن فعالان طرح های گردشگری بوم گردی را مورد اشاره قرارداد و خطاب به حاضران بیان کرد: در این زمینه نباید زیاد سخت گیری کرد بلکه می توان با راهنمایی و حتی بهره گیری از اقدامات مثبت دیگر مناطق از این طرح ها حمایت کرد.
فرماندار نیشابور همچنین با اعلام آمادگی اتحادیه های استانی و کشوری خشکبار گفت: جلساتی به منظور راه اندازی شهرک تخصصی خشکبار برگزارشده که به زودی شهرک های صنعتی تخصصی خشکبار و قطعات خودرو راه اندازی خواهدشد.
رئیس ستاداقتصادمقاومتی نیشابور نگاه ویژه مدیران را ورای مباحث اداری به این مسائل خواستارشد و ادامه داد: باید از تمامی فرصت های ایجادشده استفاده کنیم و علاوه بر فراهم کردن بسترهای لازم بتوانیم از زمینه های قبلی نیز استفاده مطلوب را داشته باشیم.
مظفری با توصیه مدیران حاضر به منظور تحقق کامل اقتصاد مقاومتی تلاش همگان را با رفع موانع و بهره مندی از ظرفیت ها خواستارشد و تصریح کرد: بحث گردشگری به ویژه بوم گردی از موضوعات جدی شهرستان است چراکه علاوه برلزوم ساماندهی ظرفیتهای موجود دراین حوزه ، ظرفیتهای بسیار زیادی موجود است که باید فعال شوند.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز نمایشگاه دائمی و بین المللی خیام نیشابور خاطرنشان ساخت: نیشابور با دارابودن 420 واحد صنعتی با سرمایه‌ای بالغ‌بر 13 هزار میلیارد ریال و نیز 12 هزار واحد صنفی و بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور ودیگر قابلیتها زمینه های سرمایه گذاری فراوانی دارد که باید اطلاع رسانی شوند.
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری نیز با اشاره به اینکه فضای شهرستان اقتصادی شده ابراز امیدواری کرد: با اهتمام بیشتر مدیران بتوان از ظرفیتهای موجود وپیش رودرجهت رسیدن به اهداف اقتصادی گام برداشت.
سعید شیبانی افتتاح دفتر حمایت قضایی صنعت شهرستان را گامی درجهت حمایت از تولیدکنندگان شهرستان دانست وبا اشاره به برگزار جلسه نخست طرح " استاد شاگردی نوین" ادامه داد: با ورود به این عرصه واشتغال زایی 20 هزارنفر در استان می توان از تسهیلات نهادی استفاده کرد.
وی با اعلام این مطلب که در"سایت بهین یاب" سایت ثبت نام واحدهای تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات تاکنون 154واحد ثبت نام کرده اند گفت:از این تعداد 45واحد به بانکها جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.
گفتنی است دراین جلسه مدیرمرکز رشد وفناوری، مرکز آموزش فنی وحرفه ای،سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت وهمچنین معاون سازمان ومدیرجهاد کشاورزی شهرستان به ارائه گزارش دستگاه متبوع خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار