تبیین و توسعه فعالیتهای قرآنی درشورای فرهنگ عمومی اسلامشهر

پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر با حضور امام جمعه ، فرماندار ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

کد مطلب: ۵۱۷۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران و به نقل ازروابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر، در ابتدای جلسه حجت الاسلام نوروزی امام جمعه ،به تفسیر آیاتی از سوره یاسین پرداخت ، که در آن با اشاره به توهین و تهمتی که کفار در خصوص نبوت پیامبر(ص) نمودند،افزود: دراین آیات الهی به صراحت بیان شده که محمد(ص) رسول و فرستاده خداوند است.

وی در ادامه به حادثه دلخراش هشتم شوال سال یکهزاروسیصد وچهل وچهاراشاره نمودوعمل زشت وهابیت درتخریب قبرستان بقیع رابار دیگرمحکوم نمودوداعشی های امروزراهمان پیروان این وهابیون برشمردکه امروزبه قتل وکشتارمسلمانان جهان می پردازند. حجت الاسلام نوروزی در ادامه سخنانش با تفسیر آیاتی از سوره نور و احزاب به تشریح مقوله حجاب وعفاف پرداخت و افزود:خداوند در این آیات به صورت صریح در خصوص حجاب و عفاف زنان و دختران پیامبر و زنان مومن پرداخته که زنان با پوشیدن چادر و مقتعه به عنوان زنان باحجاب در جامعه معرفی واز اذیت و آزار مریض دلان در امان می باشندوتاکید نمود که مسئولین و همه افراد جامعه باید برای حفظ عفت و پوشش عمومی جامعه و جلوگیری از هرگونه بی بند و باری اجتماعی تلاش نمایند.

در ادامه جلسه سید حسن حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی ،با قرائت مصوبات گذشته توضیحات لازم در خصوص برپایی نمایشگاه قرآن ، برگزاری مراسم تجلیل از فعالان و پیشکسوتان فعال قرآنی شهرستان و برپایی محافل قرآنی با شرکت قاریان برجسته بین المللی توضیحاتی را ارائه نمود .

شایان ذکر است، در این جلسه مواردی از جمله، حمایت مالی شهرداری از موسسات قرآنی مجوزدار در جهت توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی ، تشکیل جلسات شورای توسعه قرآنی به دبیری اداره تبلیغات اسلامی ، تبلیغات محیطی و شهری فعالیتهای قرآنی توسط شهرداری ،الزام افراد قبل از ثبت وقوع ازدواج به شرکت در دوره های آموزش مهارت خانواده ، مشاوره و یادگیری مباحث قرآنی از مصوبات مورد بحث این جلسه بود .

/خبرنگار: غزاله رضوانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار