نجات یکهزار غریق در ساحل مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات 1081نفر در ساحل مازندران از زمان اجرای طرح کاهش غریق در خردادماه سالجاری خبرداد.

کد مطلب: ۵۱۷۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، مجتبی اکبری اظهار داشت: در پرتو عنایات خداوند متعال و با تلاش مجاهدانه نجاتگران و ناجان غریق مستقر در ساحل استان، فرصت شیرین زندگی به1081 نفر گرفتار در امواج خزر اهداء شد.

وی افزود: ارائه خدمات امدادی مورد نیاز سرپایی به 2 هزار و 560 نفر از مراجعین به پایگاهها و پستهای ساحلی و انتقال 28 مصدوم و غریق به مراکز درمانی از دیگر خدمات ارائه شده هلال احمر استان در سواحل بوده است.

اکبری گفت: به منظور اجرای عملیات کاهش غریق در سواحل استان از اول خرداد تا کنون بیش از 43 هزار نفر روز نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق با بکارگیری 430 دستگاه روز آمبولانس،1517دستگاه روز موتورسیکلت، 129 دستگاه روز قایق نجات، 165 دستگاه روز جت اسکی، 12دستگاه روز خودروی نجات آرگو و 30 دستگاه روزخودروی پشتیبانی مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران 350 نقطه حادثه خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه همه این 350 نقطه در خارج از مناطق اجرای طرح های دریا قرار دارند تصریح کرد: در مناطق اجرای طرح ها نیز برابر قانون مدیریت طرح ملزم به رعایت استانداردهای ایمنی و خدمات رفاهی و امدادی است که به موجب هماهنگی های انجام شده عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و ناجیان غریق در آن مناطق نیز حضور دارند.

اکبری افزود: درخواست ما از همه هموطنان این است که برای حفظ جان خود به توصیه های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق حادثه خیز خودداری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار