رویترز مدعی شد:

اعزام پنج قایق نظامی سپاه برای نظارت بر یک ناو جنگی آمریکا

خبرگزاری رویترز مدعی شد روز دوشنبه پنج قایق نظامی سپاه برای تحت نظر گرفتن یک ناو جنگی آمریکا در تنگه هرمز به سمت این ناو روانه شدند.

کد مطلب: ۵۱۶۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، خبرگزاری رویترز مدعی شد پنج قایق نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای نظارت به سمت یک فروند ناو جنگی آمریکا را در تنگه هرمز اعزام شده‌اند.

پنج قایق سپاه در فاصله ۵۰۰ متری این کشتی جنگی که حامل یک ژنرال ارشد آمریکایی بود حضور یافتند. این قایق‌ها شامل چهار قایق تندرو بوده که سه روند آنها دارای مسلسل نصب شده و یک قایق گشت با موشک هدایت شونده بوده است

ژوزف ووتل، ژنرال ارتش آمریکا که مسئولیت نظارت بر تمامی نیروهای اعزامی ارتش آمریکا در خاورمیانه را برعهده دارد، اقدام قایق‌های سپاه را امن خوانده است.

مقام‌های آمریکایی تأکید کرد‌ه‌اند که رخدادهای اینچنینی جزء موارد تعاملات حرفه‌ای دسته‌بندی می‌شوند که در ۹۰ درصد از حدود ۲۵۰ مورد عبور و مرور سالانه کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا از تنگه هرمز به وقوع می‌پیوندند. نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده که حدود ۱۰ درصد از این مراودات نیز «غیرامن»، «نامعمول» و «غیرحرفه‌ای» قلمداد می‌شوند.

ووتل در بخش دیگری از سخنانش درباره ایران ادعا‌ها را تکرار کرد و گفت: ما در این جور مواقع فرصت زیادی برای عکس العمل نداریم این واقعه نشان داد نیروهای ما باید در دقیقه تصمیم بگیرند.

پایان پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار