عسگراولادی در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

رشد 20 درصدی قیمت پسته /نرخ آجیل شب عید وابسته به نرخ ارز

خبرگزاری پانا: رییس کمیسیون صادرات اتاق ایران با اشاره به رشد 20 درصدی قیمت پسته نسبت به نرخ تجاری آن در بازار گفت: اگر قیمت دلار افزایش پیدا کند آجیل هم با رشد قیمت رو به رو خواهد بود.

کد مطلب: ۵۱۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

اسدالله عسگراولادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص افزایش قیمت پسته اظهار کرد: نرخ پسته تجاری با نوع مصرفی آن در داخل کشور متفاوت است بر همین اساس اکنون قیمت هر کیلو پسته صادراتی با توجه به نوع آن بین 35 تا 40 هزار تومان است.

رییس کمیسیون صادرات اتاق ایران افزود: نوسانات ارز به صورت مستقیم روی قیمت کالاهای صادراتی از جمله پسته تاثیر می گذارد چنانکه صادرکنندگان در ازای بالا رفتن قیمت دلار قسمتی مابه التفاوت را به خریدار می پردازند.

عسگراولادی با اشاره به قیمت تجاری پسته در هر حاضر تصریح کرد: پسته ای که اکنون کیلویی 35 تا 40 هزار تومان ارایه می شود نیز خریدار ندارد چون قیمت بالاست؛ برخی صادرکنندگان با پیش بینی دلار 4 هزار تومانی کالای خود را قیمت گذاری می کنند.

وی بیان کرد: قیمت پسته مصرفی اکنون هر کیلو پسته 50 هزار تومان است؛ بر همین اساس اگر قیمت پسته بر همین روال باقی بماند بسیاری قدرت خرید نخواهند داشت.

رییس کمیسیون صادرات اتاق ایران با اشاره به اینکه فروشندگان منتظر تعادل در بازار ارز هستند، گفت: افزایش قیمت پسته موقتی است اکنون اغلب فروشندگان و صادرکنندگان منتظر کاهش قیمت ارز و ثبات بازار هستند تا قیمت پسته فروکش کند.

عسگراولادی درباره افزایش قمیت پسته مصرفی نیز توضیح داد: به طور معمول پسته مصرفی با 20 درصد رشد قیمت نسبت به نرخ تجاری آن در باراز عرضه می شود.

وی در پیش بینی قیمت آجیل برای عید نیز اظهار کرد: متاسفانه اکنون صادرات به طور کامل به قیمت دلار بستگی دارد لذا اگر نرخ ارز رشد داشته باشد به طور حتم قیمت آجیل هم افزایش پیدا می کند و هر کسی توانایی خرید آن را نخواهد داشت.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار