رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان :

اشتغال پایدار در روستاها از مهاجرت جلوگیری می کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در جمع جهادگران از نزدیک مشکلات کشاورزان منطقه احمدی حاجی آباد را بررسی کرد و گفت: اشتغال پایدار در روستاها از مهاجرت جلوگیری می کند.

کد مطلب: ۵۱۵۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از حاجی آباد، ناصر حیدری پوری گفت : با اعزام کارشناسان به منطقه احمدی مشکلات احیای نخیلات منطقه بررسی و اعتبارات لازم پرداخت می شود .


وی اظهار داشت: در کشاورزی کشاورزی برترین باور است که اگر توجه به روستا شود هم اشتغال پایدار ایجاد می شود هم از مهاجرت روستائیان جلوگیری می شود .


فرمانده حوزه بسیج بخش احمدی اظهار داشت: یکی از وظایف جهادگران توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است.


وی با بیان اینکه سازندگی، عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی از اهداف جهادگران است، اظهار داشت: در اردوهای جهادی، جهادگران با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در ان منطقه در بعدهای مختلف می‌کوشند که خود را ساخته و رضای الهی را کسب کنند.


کرمی در ادامه اظهار داشت: نخستین هدف اردوی جهادی خودسازی است، فرهنگ جهادی یک مفهوم کلی است که از مصادیق دین مداری، ولایت محوری، مردم گرایی، ارزش مداری، انعطاف پذیری، خودباوری، استمرار و سرعت عمل است که می‌توانیم این فرهنگ را گسترش دهیم.


وی با بیان اینکه جهادگران باید در تمامی عرصه‌های شخصی خود جهاد کنیم، اظهار داشت: ما باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم و جهاد ما در زندگی روز مره به گونه‌ای باشد که ساده زیست بوده و دور از اسراف و تجمل باشیم.


کرمی تصریح کرد: اردوهای جهادی مقصدشان محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار است و تلاش می‌کنند تا با ساخت و ساز و آبادانی درمناطق کم برخوردار محرومیت‌ها را بزدایند وخوشبختانه چند سالی است که اردوهای جهادی رنگ و بوی بیشتری گرفته و کمتر دانشجو و طلبه را می‌توانی پیدا کنی که به این اردوها نرفته باشد.


مهدی کرمی در پایان افزود: این گروه جهادی ۳۵ نفره به مدت سه روز در روستای سراح بخش احمدی جهت تعمیر خط لوله آب کشاورزی و تعمیر مسجد اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار پانا، یک گروه جهادی ۳۵ نفره به روستای سراح بخش احمدی حاجی اباد جهت مرمت و بازسازی مسجد و خط انتقال آب روستای سراح بخش احمدی به مدت سه روز اعزام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار