امام جمعه بروجرد:

ضعف قانون در برخورد با تولیدکنندگان لباس های نامتعارف اصلاح شود

امام جمعه بروجرد با انتقاد از پوشش های نامتعارف گفت: ضعف قانون در برخورد با تولید کنندگان لباس های نامتعارف باید اصلاح شود.

کد مطلب: ۵۱۴۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ،حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به 21 تیرماه روز حجاب و عفاف افزود: باید با تولید کنندگان لباس های غیراسلامی و مبتذل برخورد شود و دستگاه قضایی مجازات سنگینی برای آنها در نظر گیرد.


وی اظهار کرد: رضا خان پس از محکم شدن پایه های قدرت و حکومت خود به مقابله با عناصر و الگوهای مذهبی پرداخت و به بهانه رسیدن به ترقی و تمدن، دین و آداب اسلام را خلاف تجدد و تمدن دانست.


وی با بیان اینکه رضا خان تفکیک دین و سیاست را اصل قرار داد و تلاش کرد تا روحانیت را از صحنه کنار بزند، گفت: رضا خان در ایران، آتاتورک در ترکیه و امان الله خان در افغانستان کشف حجاب را در دستور کار خود قرار دادند.


امام جمعه بروجرد افزود: استعمارگران در طول تاریخ همواره با دین و ارزش های دینی به عنوان بزرگترین مانع بر سر راه خود مبارزه کردند که تلاش برای فرهنگ برهنگی و بی عفتی توسط رضا خان نمونه ای از آن بود که البته با برخورد مردم و روحانیت مواجه شد.


وی اظهار کرد: تجمع گسترده مردم، علما و روحانیت در مسجد گوهرشاد برای اعتراض به موضوع کشف حجاب انجام شد ولی دژخیمان رضا شاه مردم را به خاطر حمایت از ارزش های اسلامی به خاک و خون کشید.


وی افزود: بیش از 2 هزار تن به خاطر دهن کجی رضا خان به حجاب جامعه و بانوان مسلمان شهید شدند و نشان دادند که تا پای جان می ایستند ولی اجازه نمی دهند فرهنگ برهنگی و بی بندو باری در جامعه اسلامی ترویج شود.


وی حجاب و عفاف را از ضروریات دین اسلام و نشانه دینداری دانست و گفت: متاسفانه امروز بدحجابی وبند و باری هر روز در سطح جامعه بیشتر می شود که زیبنده ایران اسلامی نیست.


امام جمعه بروجرد افزود: مردم ایران در دوره ای برای حفظ حجاب، 2 تا پنج هزار شهید دادند ولی امروز دشمن از طریق تهاجم فرهنگی و با ابزار فرهنگی کاری کرده است که بانوان با میل و رغبت با بد حجابی در جامعه ظاهر می شوند.


وی تاکید کرد: همه مردم و مسئولان در دولت، مجلس و قوه قضاییه در قبال حجاب مسئولیت دارند و باید پای کار باشند.


امام جمعه بروجرد افزود: عده ای بدحجاب به طور عمد و با هدف دهن کجی به ارزش های اسلامی با پوششی زننده در جامعه ظاهر می شوند که باید با آنها برخورد شود.


وی فلسفه حجاب را حفظ ارزش های اخلاقی جامعه دانست و گفت: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان داخلی اقدام به تولید مانتوهایی کاملا باز، بدون دکمه با جملاتی بسیار زننده تولید می کنند که بسیار شرم آور است.


وی از پلمپ 2 فروشگاه لباس در بروجرد خبر داد و اظهار کرد: یک واحد تولید لباس نیز اقدام به تولید 400 شلوارک با پارچه پرچم آمریکا کرده بود که توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بروجرد توقیف شد.


خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به فتنه 23 تیرماه 1378 اشاره و اظهار کرد: حماسه ماندگاری که ملت مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی در 23 تیرماه 1378 خلق کردند تمام فتنه گران داخلی و بین المللی را که به براندازی نظام جمهوری اسلامی چشم دوخته بودند را در هم کوبید.


وی با اشاره به خنثی سازی این توطئه توسط رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در صحنه افزود: حماسه 23 تیرماه روز تجسم نفوذ کلام رهبر و روز تجلی اراده راسخ ملت در دفاع از نظام اسلامی بود.


وی اضافه کرد: این حماسه نشان داد که مردم ایران در هر شرایطی از انقلاب اسلامی دفاع می کنند و به دشمن اجازه نمی دهند به انقلاب و نظام لطمه وارد کند.


امام جمعه بروجرد گفت: فتنه های 87 و 88 برای ما درس عبرت بودند تا بهانه ای به دست دشمن ندهیم زیرا دشمن از این بهانه ها برای ضربه زدن به نظام استفاده می کند.


وی با تاکید بر لزوم وحدت و اتحاد جامعه افزود: مسئولان نباید به وعده های دروغین دشمن دلگرم باشند زیرا دشمن همواره به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به دولت و ملت است.

ترابی اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد دانسته یا نادانسته در فتنه سال های 78 و 88 بهانه دست دشمن دادند ولی نقش بی بدیل ولایت فقیه در مدیریت بحران بر همگان روشن شد و بار دیگر آن جمله امام را در اذهان تداعی کرد که فرمود 'پشتیبان ولایت فقیه باشد تا به مملکت شما آسیب نرسد'.


نمازگزاران جمعه بروجرد بعد از اقامه نماز جمعه در سه راه جعفری از مسئولان خواستار برخورد با بدحجابی در جامعه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار