استاندار اردبیل:

مدرسه های مورد نیاز مسکن های مهر اردبیل پیگیری می شود

استاندار اردبیل بر پیگیری مدرسه های مورد نیاز در مسکن های مهر این استان توسط دستگاه های ذی ربط تاکید کرد.

کد مطلب: ۵۱۴۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای مسکن استان اردبیل با تاکید بر لزوم برگزاری جلسه های کنترل پروژه تا زمان تکمیل مدرسه های نیمه تمام به ویژه در شهرک های مسکن مهر این استان گفت: دستگاه های ذی ربط باید فهرست دقیقی از مدرسه های مورد نیاز در پروژه های مسکن مهر برآورد کنند تا از طریق مرکز نسبت به پیگیری آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه نمی توان با ساده اندیشی مسایل پیچیده را حل کرد ، افزود: طراحی که کاربری ها را در پروژه های مسکن مهر تعیین می کرد ، برای جمعیت قابل توجهی تنها فضای آموزشی محدودی در نظر گرفته در حالی که مدرسه هایی با دوره های تحصیلی مختلف برای دختران و پسران باید احداث شود.

استاندار اردبیل با انتقاد از روش اجرای پروژه های مسکن مهر بیان کرد: برای نمونه یک تعاونی بدون هیچ گونه آموزشی در زمینه تجارت و حقوق به عنوان کارفرمای پروژه ای با 300 واحد مسکونی با پیمانکار حرفه ای وارد قرارداد شده که در نهایت خریداران آسیب واقعی را دیدند.

وی تصریح کرد: بانک ها سهم خود را پرداخته اند اما در قراردادی حتی بیمه پیمانکار به عهده تعاونی گذاشته شده بود که این امر ناشی از کم اطلاعی افراد از قوانین است و علت این امر در نهایت به نحوه اجرا بازمی گردد که همچنان ادامه دارد.

خدابخش با اشاره به سوء مدیریتی که در گذشته در زمینه انتخاب کارفرمایان صورت گرفته گفت: از میان 40 هزار واحد 38 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و دو هزار واحد باقی مانده که هر دستگاه اجرایی و از جمله شهرداری باید به صورت جداگانه اقدامی در زمینه رفع مشکلات موجود انجام دهند.

وی گفت: با افزایش بهای تمام شده مسکن های مهر از جمله برای دریافت شناسنامه فنی ساختمان مشکلی حل نخواهد شد ، بلکه باید تلاش کرد تا این پروژه ها هرچه سریعتر به پایان برسد چرا که در آن خانواده ها قادر به پرداختن هزینه ها نیستند و از طرفی متقاضیانی که به تعهدات خود عمل کردند در این میان گناهی ندارند.

استاندار اردبیل افزود: ساخت مسکن کار خوبی است اما وقتی قرار شد تعاونی ها وارد عمل شوند، باید پیش تر آموزش های لازم ارایه شود تا دست کم روش های انجام معامله و قرارداد را رعایت کنند چرا که متقاضیان جزو اقشار کم درآمد هستند و اینک نظام مهندسی ساختمان استان نیز باید همکاری های لازم را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار