رونمایی از سردیس شش سردار شهید انزلی در مراسم وداع با ماه مبارک رمضان

در بیست و هشتمین شب از ماه مبارک رمضان در حالی از سر دیس شش سردار سرافراز شهید انزلی رونمایی شد که مردم خداجوی این شهرستان در میان اشک ها و لبخندها با این ماه پرفضیلت وداع گفتند.

کد مطلب: ۵۱۴۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان ،عقربه های ساعت درحالی نوید دمیده شدن نسیم عیدفطر را بر پهنه هستی می دهد که روزه داران عاشق رمضان اشک و لبخندشان در این روزها یکی شده و وداع با این ماه پرفضیلت و انتظار فرارسیدن رمضانی دیگر را سخت می کند.
ماه رمضان درحالی رو به پایان است که از شب قدر، حال روزه داران رمضان حالی توأم با حسرت و حزن برای وداع با ماه نزول قرآن بوده و با وجود نزدیکی عید فطر، این خداحافظی توأم با تضرع و اشک های چشمان مومنانی است که بیم آن دارند شاید رمضان آینده توفیق حضور در میهمانی خالقشان و فرصت طلب آمرزش برایشان حاصل نشود.
رئیس مجمع عالی بسیج گیلان دوشنبه شب دراین مراسم با اشاره به حضور روح مطهر شهیدان دراین جمع معنوی اظهار کرد: اضافه شدن سردیس شش سردار شهید به جمع شهدای گمنام ، بلوار قدس انزلی را به تکه ای از بهشت تبدیل کرده است.
نظرعلی علیزاده با اشاره به شرایط نظامی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی منطقه افزود: درحال حاضر زمان ها به مانند عاشورا و عرصه ها، عرصه کربلا بوده و دراین بین خیلی ها باید تکلیف و جبهه خود را مشخص کنند.
وی وجود امنیت در کشور را حاصل خون شهدا دانست و تاکید کرد: هر جامعه ای با امر به معروف و نهی از منکر پابرجا خواهد ماند.
شهردار بندرانزلی نیز در ادامه مراسم رونمایی از سردیس شش سردار شهید بندرانزلی اظهار کرد: ساخت سردیس ها با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال انجام شده است.
رضا پورشعبان افزود: علاوه بر تکمیل و نصب نماد شهدای گمنام تا دو ماه آینده، تبدیل محل قرار گرفتن سردیس سرداران شهید به یادمان لاله های سرخ شهیدان از دیگر برنامه های فرهنگی دردست اقدام شهرداری است.
وی خاطر نشان کرد: فضای معنوی حاکم بر این محوطه از بلوار قدس در کنار تفریحات سالم و آسایش شهروندان و گردشگران ورودی به این شهر ، روح معنوی خاصی به آن بخشیده است.
در این مراسم از سردیس شهیدان موسی نامجو، احمد پیشگاه هادیان، بهرام گل آور، حمید رجبی مقدم، بهمن فاتحی، محمدجواد عبدحق توسط خانواده های آنان در مزار شهدای گمنام انزلی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار