فاطمه آجرلو:

اولویت کاری شهرداری کرج باید احداث پارک ها و جنگل کاری حاشیه شهر باشد

عضو ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج، با اشاره به پروژه های در دست اقدام سازمان در راستای رشد و توسعه سرانه های فضای سبز، از احداث 500 هکتار پارک، جنگلکاری و بوستان های محله ای در آینده ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۵۱۳۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کرج، فاطمه آجرلو با بیان مطلب فوق اظهار داشت: نگاه دوره چهارم مدیریت شهری کرج در جهت توسعه سرانه فضای سبز و احداث پارکها و بوستانهای شهری و محله ای، معطوف به تقویت مناطق محروم و کم برخوردار است و در توزیع این سرانه عدالت و رشد موزون شهری مد نظر قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج، از توسعه فضای سبز به عنوان عامل تقویت کننده سیما و منظر شهری یاد کرد و افزود: درختان، گلها و گیاهان علاوه بر تولید اکسیژن انبوه از طریق عمل فتوسنتز و کمک به ارتقای کیفیت هوا، همچنین موجب کمرنگ تر شدن اغتشاشات بصری می شوند و آرامش روانی را برای شهروندان به ارمغان می آورند.

این مسئول شهری از تخصیص میلیاردها تومان اعتبار به منظور به ثمر نشستن پروژه های در دست اقدام که در مجموع بالغ بر 500 هکتار مساحت را در بر می گیرد، خبر داد و بیان داشت: این میزان رشد و توسعه سرانه فضای سبز طی سالیان اخیر کم سابقه بوده است و نمایندگان مردم در پارلمان شهری کرج با درک اهمیت مقابله با آلودگی هوا، برای ارتقای شاخص های سلامت هوا آستین همت بالا زده اند.

به گفته آجرلو، پروژه رسالت با 2.6 هکتار مساحت واقع در منطقه 1، پروژه 3 هکتاری نبوت واقع در منطقه 8، 7 هکتار ایجاد سرانه فضای سبز تحت عنوان پروژه کوه نور واقع در منطقه 7، پروژه بهارستان با مساحت یک هکتاری واقع در منطقه 6، پروژه های 3.7 هکتاری ایران کوچک و 0.4 هکتاری حسن آباد واقع در منطقه 8 شهرداری کرج از جمله پروژه های در دست اقدام سازمان پارکها و فضای سبز هستند که با سرعت و کیفیت بالا در حال تکمیل و اجرایی شدن می باشند.

این نماینده مردم در شورای اسلامی شهر کرج در ادامه از پروژه های دهکده تفریحی باغستان، نهالستان، جهان نما، تندرستی و بوستان مهر به عنوان طرح های کلان در حوزه جنگلکاری و ایجاد پارکها و بوستانهای تفریحی یاد کرد که در مجموع 472 هکتار از عرصه های فضای سبز احداثی را به خود اختصاص داده اند و تاثیر بسزایی در تقویت نشاط اجتماعی و شادابی محیط های شهری خواهند داشت.

وی در پایان از عملکرد جهادی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج که در سال اقتصاد مقاومتی، در ورطه اقدام و عمل به دنبال ارتقای فعالیت های عمرانی و خدماتی می باشد و عملکرد مناسبی را نیز در حوزه رشد و ارتقای سرانه فضای سبز به نمایش گذاشته است، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار