کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در گفت و گو با پانا:

بازی کودکان با کامپیوتر و تلفن همراه برای والدین دردسر ساز شده است

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: تماشای بیش از حد تلویزیون یا بازی با کامپیوتر و تلفن همراه یکی از موضوعاتی است که برای بعضی پدر و مادر های امروزی دردسرساز شده است.

کد مطلب: ۵۱۲۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

افق فرازی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این مشکل بیشتر در کودکانی دیده می شود که برای پر کردن اوقات فراغت شان برنامه ای ندارند و با مشکل تماشای بیش از حد تلویزیون و استفاده از کامپیوتر روبه رو می شوند.


وی ادامه داد: در چنین شرایطی به والدین توصیه می شود که کودک شان را در کلاس  های ورزشی، هنری و .. ثبت نام کنند و حتما ساعتی از روز را با او بازی کنند تا به بهترین شکل، اوقات فراغتش را پر کند.


کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با اشاره به اینکه نباید کودکان را به طور کل از کار با کامپیوتر محروم کرد، گفت: بهتر است که والدین از خرید گوشی تلفن همراه تا پایان دوره ابتدایی برای کودکان پرهیز کرده و در انتخاب بازی  های دقت به خرج دهند، چراکه بازی کودک در زمان  های تعیین شده می تواند در جهت افزایش تمرکز و دقت کودک، افزایش قدرت حل مسئله و خلاقیت وی موثر باشد.


فرازی در رابطه با راهکارهای والدین برای کنترل استفاده بیش از حد کودکان از تلویزیون یا کامپوتر و تلفن همراه، تصریح کرد: در این خصوص،  تشویق کودکان به انجام کار  های خلاقانه به آن  ها کمک می کند به شیوه خودشان از انجام امور مختلف لذت ببرند که یکی دیگر از کار  های خلاقانه نقاشی کردن است؛ علاوه برآن  فعالیت های نیز باعث رشد مهارت  های اجتماعی آن  ها خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار