دادستان مرکز استان سمنان:

احترام به قانون برای شهید بهشتی قبل و بعد از انقلاب نداشت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: احترام به قانون برای شهید بهشتی قبل و بعد از انقلاب نداشت و وی همواره بر رعایت قانون تأکید می‌کرد.

کد مطلب: ۵۱۲۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، حیدر آسیابی، در مراسم گرامیداشت سالروز هفتم تیرماه سال1360 و شهادت شهید آیت‌الله دکتر سیدمحمد بهشتی و 72 تن از یارانش، در جمع مردم مهدی‌شهر در مسجد امام علی(ع) شهرک انقلاب این شهر اظهار داشت: شهید آیت‌الله سیدمحمد بهشتی الگویی برای همه مردم است.

وی تصریح کرد: شهید آیت‌الله بهشتی یک فقیه صاحب‌نظر در همه موارد به‌ویژه در عرصه فلسفه بود و در این حوزه حتی با استاد خود یعنی علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، بحث‌وجدل می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان افزود: شهید آیت‌الله سیدمحمد بهشتی از افراد مؤثر در تدوین قانون اساسی و استقرار حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

آسیابی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند بهشتی برای ملت ما یک ملت بود، گفت: شهید آیت‌الله بهشتی انسانی برجسته در همه ابعاد زندگی بود و مقام معظم رهبری در وصف ایشان فرمودند که بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان شد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شهید آیت‌الله بهشتی افزود: در دوران زندگی شهید بهشتی، کسی به شخصیت والای این مرد پی نبرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به سخن شهید آیت‌الله سیدمحمد بهشتی گفت: ما شیفتگان خدمت هستیم و تشنگان قدرت نیستیم.

آسیابی با بیان اینکه شهید بهشتی فرمودند ما راست‌قامتان تاریخ خواهیم ماند، گفت: شهید آیت‌الله بهشتی راست‌قامت تاریخ ماند و هنوز هم برای بسیاری از افراد جامعه ابعاد شخصیتی شهید او مشخص نیست.

وی با نقل خاطره‌ای از حجت‌الاسلام محمدهادی مروی معاون اول قوه قضائیه در دوران ریاست آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در خصوص قانون‌مندی و قانون‌مداری و نظم و انضباط شهید بهشتی گفت: قبل از انقلاب اسلامی که شهید بهشتی در زندان بود، حجت‌الاسلام مروی به‌عنوان راننده رفتند شهید بهشتی را تحویل بگیرند و به قم بروند؛ چون خیابان‌ها خلوت بود و خودروها کم بودند، به‌محض اینکه شهید آیت‌الله بهشتی سوار خودرو شد، چون خیابان‌ها خلوت بود، حجت‌الاسلام مروی به چراغ‌قرمز اول و دوم توجه نکرد؛ شهید بهشتی قبل از رسیدن به چراغ‌قرمز سوم گفت: مگر چراغ‌قرمزها را نمی‌بینی؟ حجت‌الاسلام مروی عرض کرد: چون خیابان‌ها خلوت است و کسی نیست عیبی ندارد؛ ضمن اینکه این رژیم طاغوتی بوده و قانون‌ها هم طاغوتی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان افزود: شهید آیت‌الله بهشتی به حجت‌الاسلام مروی گفتند: اگر یک چراغ ‌قرمز دیگر را رد کنی، من پیاده می‌شوم و بحث قوانین این نظام و آن نظام ندارد؛ برای حفظ نظم و سلامت جامعه و امنیت ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار