عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفت و گو با پانا:

حقوق معلمان به تناسب تورم افزایش پیدا نمی کند/راه اندازی تشکلهای معلمی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تشکل های معلمی در مجلس راه اندازی شده است، گفت: حقوق معلمان به تناسب تورم افزایش پیدا نمی کند اعتبارات در آموزش و پرورش افزایش داشته اما بزرگترین مساله تورم ایجاد شده است که تاثیری بر روی افزایش حقوق معلمان ندارد.

کد مطلب: ۵۱۱۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

داوود محمدی ضمن بازدید از خبرگزاری پانا در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک نهاد بسیار عظیمی است، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش همواره از گذشته مورد توجه بوده است که تغییر محتوایی در نظام تعلیم و تربیت و تعیین نیروهایی که این موضوعات را محقق می کند، از اهداف این وزارت خانه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این موضوع از گذشته تاکنون بوده است، ادامه داد: این 2 هدف در انجمن معلمی بیان شد که تغییر محتوای کتب درسی در مدارس یا گذاشتن کلاس های آموزشی و ضمن خدمت در کنار نیروهای متدین و مومن، در این اهداف گنجانده شده بود.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان افزود: تحقق این اهداف برای تحول و دگرگونی در ساختار آموزش و پرورش است که برای این موضوع نشست هایی برگزار شد تا از دوره ابتدایی تغییر در محتوا آغاز شود.
محمدی بیان کرد: برنامه های نوشته شده برای تحقق اهداف آموزش و پرورش توسط امام خمینی (ره) تایید شد و آقای اکرمی وزیر آموزش و پرورش باید آن ها را دنبال و اجرا می کرد.
وی بیان کرد: تغییرات سیاسی آن زمان حاکم در جامعه و نگاه در آموزش و پرورش خاص بود که پس از آقای اکرامی، آقای نجفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش این برنامه ها را کنار گذاشت و تغییرات محتوایی را از دوره متوسطه آغاز کرد.
تورم تاثیری بر روی افزایش حقوق معلمان ندارد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حقوق معلمان به تناسب تورم افزایش پیدا نمی کند، بیان کرد: حقوق معلمان به تناسب تورم افزایش پیدا نمی کند اعتبارات در آموزش و پرورش افزایش داشته اما بزرگترین مساله تورم ایجاد شده است که تاثیری بر روی افزایش حقوق معلمان ندارد.
وی تصریح کرد: معلمی و مدیری توانمند است که بتواند مدیریت صحیح انجام دهد باید در آموزش و پرورش مدیر بود و از نزدیک مسایل را دید چرا که با وجود مشکلات عدیده، ساماندهی نیرو بسیار در آموزش و پرورش سخت می شود.
کلاس تخصصی، معلم متخصص می خواهد
محمدی اشاره کرد: معلمان باید در هر کلاس براساس تخصص خود تدریس کنند تخصصی ترین دوره، دوره ابتدایی است که نیاز به معلم متخصص دارد.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه پس از تجزیه و تحلیل واقعیت ها می توان برای انجام آن برنامه ریزی کرد، افزود: برنامه های توسعه نوشته شده و اکنون به برنامه ششم توسعه رسیده ایم که باید منطبق بر واقعیت ها و امکانات موجود باشد.
برنامه ها باید منطبق باشند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل محقق نشدن برخی برنامه ها منطبق نبودن آن ها بر برنامه هاست، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رهنمودهای مقام معظم رهبری باید در جامعه حاکم شود.
وی عنوان کرد: اعتقاد، از خودگذشتگی و تخصص مدیران در اجرای برنامه ها و بالاتر از همه شجاعت و صداقت مدیران در آموزش و پرورش مهم است. مدیر موفق باید سیاست کشور را بداند.
محمدی خاطرنشان کرد: این موضوعات باید با برنامه محقق شود تا به طبع تعهدات آموزش و پرورش طبق اسناد بالادستی محقق شود در این راستا باید از حداکثر توان، پتانسیل، امکانات و ظرفیت مردم استفاده شود.
مدیر باید شجاع باشد
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با تاکید براینکه یک اراده و توانمندی لازم باید برای اجرای برنامه ها باشد، گفت: مدیری که در راس وزارت خانه است فرصت های خوبی در اختیار دارد چیزی که باید در ذهنش ماندگار باشد شجاعت و علم لازم است.
وی با اشاره به اینکه دولت نهایت تلاش خود را برای تحقق برنامه های آموزش و پرورش کرده است، بیان کرد: در بحث تعلیم و تربیت آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد که در درجه اول انسان را تعالی بدهد یک مدیر باید شرایط و پتانسیل این موضوع را داشته باشد.
محمدی بر وجود مدیران توانمند و متخصص در نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: یک مدیر باید به لحاظ ارزشی و اخلاقی برجسته باشد تا دانش آموزان فارغ التحصیل بتوانند کارهای خود را اداره و توانمندی های خود را اجرا کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در آموزش و پرورش خلاقیت ایجاد شود. لازمه این موضوعات داشتن یک برنامه خوب و عملی با افراد توانمند که صلاحیت اجرا دارند، است.
وی افزود: محتوای کتبی درسی در مدارس باید خوب بیان شود تربیت در آموزش و پرورش مهم است که چگونه محقق شدن آن مهم تر است تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش چیزی نیست که به سادگی بتوان از آن عبور کرد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه نیروی انسانی و اینکه دانایی توانایی ایجاد می کند مساله بسیار مهمی است باید به وزارت آموزش و پرورش پول ترزیق شود و در کنار آن یک مدیر شجاع مسایل را اداره کند.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: قانونی که قابل اجراست باید نوشته شود منطبق بر شرایط موجود و قابل پیاده شدن و نظارت شدن باشد مجلس شورای اسلامی می تواند در این موضوعات وارد شود.

نهاد آموزش و پرورش مملو از نیروهای توانمند است
محمدی تاکید کرد: نهاد آموزش و پرورش مملو از نیروهای توانمند است که باید با شاخص انتخاب شوند تا خواسته های خود را محقق کنند تمام این موضوعات مستلزم خوب استفاده کردن از امکانات، برنامه ریزی خوب و تخصص مدیریت توانمند است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید شناخت از مسایل آموزش و پرورش صورت گیرد. ما هم در مجلس شورای اسلامی آمادگی داریم تا با وجود تشکل های معلمی موضوعات آموزش و پرورش را دنبال کنیم.
راه اندازی تشکل های معلمی در مجلس برای تحقق اهداف
وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش انجام شده است، راه اندازی تشکل های معلمی است.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: در گذشته هر استان برای خود یک تشکل داشت و تشکل های معلمی پراکنده بود اما با برگزاری جلسات مختلف این تشکل ها تجمیع شد تا مشکلات فرهنگیان در آن بحث و بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه تشکل های معلمی در مجلس شورای اسلامی جایگاه پیدا کرده است اضافه کرد: ما در مجلس سعی کرده ایم در این تشکل ها در خصوص مشکلات معلمان بحث کنیم حتی در خصوص ورود نیرو به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان در این تشکل بحث می شود.
محمدی در پایان عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی اقداماتی برای حل مشکلات معلمان و آموزش و پرورش صورت گرفته است امیدواریم این تلاش ها به ثمر برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار