رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

آماری ازفوت کارگران حوزه شهری نداریم/ورود شورا به ایمنی پروژه های شهری

رئیس فراکسیون کاگری شورای شهر تهران از آمار فوت کارگران در پروژه های شهری اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: وضعیت ایمنی محیط کار کارگران در پروژه های شهری پایتخت از ورود شورا به موضوع ایمنی پروژه های شهری به ویژه ایمنی تونل های زیرسطحی مترو خبر داد.

کد مطلب: ۵۱۱۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد

محسن سرخو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا با اشاره به بحث ایمنی کارگرانی که در پروژه های شهری فعالیت می کنند، اظهار داشت: بحث ایمنی تونل های زیرسطحی زمین از جمله مترو و سایر تونل های که در پروژه های شهری اجرا می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اگر برای افرادی که در این تونل ها حضور دارند حادثه ای رخ دهد کاملاَ بی دفاع هستند لذا توجه به ایمنی تونل ها در پروژه ها از سطح زمین بیشتر است.


رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به حادثه اخیر در منطقه شهران اضافه کرد: در مورد اتفاقی که در شهران افتاد، این بود که جریان های آب زیر سطحی تغییر مسیر داده و با احداث تونل مترو این جریان های آب زیر سطحی حدود 2 هزار متر مکعب از خاک زیر لوله گاز را شسته و باعث افتادگی و شکستن لوله گاز شده که این حادثه اتفاق افتاده است.


وی درخصوص آمار فوت کارگرانی که در پروژه های شهری جانشان را از دست می دهند نیز توضیح داد: آماری مشخصی ار فوت کارگران در حوزه شهری وجود ندارد .حوادثی که در شهر تهران رخ می دهد ابعاد مختلفی دارد که نمی توان تنها از یک منظر به آن نگاه کرد چرا که در آمار تلفات صرفا پروژه های شهرداری مد نظر نیست.


سرخو با بیان اینکه در سطح شهر تهران حوادث مختلفی اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است و در مورد ایمنی پروژه هایی که در تهران اجرا می شود مواردی را تذکر و مورد بررسی قرار داده ایم. به طور نمونه سقوط تاور کرین ها در عملیات ساختمانی یکی از مواردی است که در شهر تهران صورت می گیرد که این مسأله را در دستور کار داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار