« علم نجوم» پرمخاطب ترین فعالیت کانون ها در چهار محال و بختیاری

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گهرو موفق به کسب رتبه در مسابقات کشوری تحقیق و پژوهش با موضوع « فضا و نجوم» شدند .

کد مطلب: ۵۱۰۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری، مرکز فرهنگی هنری گهرو از جمله مراکزی است که به صورت علمی و تخصصی فعالیتهای نجومی خود را از سال 94 آغاز کرده است و در تابستان 94 دونفر از اعضای نوجوان این مرکز« سمیه رییسی و فاطمه افروز» با راهنمایی مربی فرهنگی مرکز لیلا عسگری در تحقیقی با عنوان « فضا و نجوم» موفق به کسب رتبه ی کشوری شدند.
بر اساس این گزارش بالا بردن سطح اطلاعات علمی در اعضاء ، آشنایی با سیارات و فضا و نجوم، بالا بردن طرح توسعه کتابخوانی در مرکز، تشویق و ترغیب اعضاء به انجام فعالیتهای نجومی وگروهی ونیز جذب و پایدار سازی اعضاء به خصوص اعضاء نوجوان این این مرکزاز جمله اهداف برگزاری این کارگاهها در این مرکز است.
گفتنی است: اعضا و مربیان خلاق مرکز فرهنگی هنری گهرو با اختصاص کلاسی به این کار با استفاده از دور ریختنی ها و پلاستیک زباله و توپ پلاستیکی و ... کارگاهی متناسب با المان های نجومی برای خود طراحی کرده و فعالیتهای خود را در آن انجام می دهند.
کاردستی، نشریه دیواری، معرفی شخصیت به صورت پانلی، معرفی کتاب، معرفی سیارات و نجوم، بازی و سرگرمی، معرفی سیارات در قالب ماکت، اجرای مسابقات و تحقیق با نجوم و ستاره شناسی، آشنایی با چگونگی خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی با استفاده از ماکت از جمله فعالیتهای اجرایی در این کارگاهها محسوب می شود.
در پایان هرفصل نیز نمایشگاهی از آثار نجومی اعضا جهت بازدید اعضا و عموم برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار