رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تشکیل 5 هزار پرونده مبارزه با فساد اقتصادی و اداری در آذربایجان‌شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: در سال 94 حدود 5 هزار پرونده در رابطه با مبارزه با فساد اقتصادی و اداری در دادگستری استان تشکیل شده و نتیجه آن اعاده بیش از 8 هزار هکتار از اراضی دولتی به بیت المال بوده و بیش از 10 هزار سند تک برگی برای اراضی دولتی صادر شده است.

کد مطلب: ۵۱۰۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت‌علی مظفری با اشاره به اصل 156 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به ارائه آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری استان پرداخت و اظهار داشت: در سال 94 بیش از 457 هزار فقره پرونده وارد دادگستری استان شده و با احتساب فرآیندهای دادرسی اعم از دادسرا، دادگاه‌ها، تجدید نظر و اعاده دادرسی، قریب 700 هزار پرونده در فرایند دادرسی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در سال 94 حدود پنج هزار پرونده در رابطه با مبارزه با فساد اقتصادی و اداری در دادگستری استان تشکیل شده است و نتیجه آن اعاده بیش از 8 هزار هکتار از اراضی دولتی به بیت‌المال بوده و بیش از 10 هزار سند تک برگی برای اراضی دولتی صادر شده است.

مظفری از رسیدگی به 16 پرونده بزرگ فساد اقتصادی در دادگستری استان در سال 94 خبر داد واظهار داشت: همچنان به مبارزه با فساد اقتصادی و اداری ادامه خواهیم داد.

وی به حمایت از سرمایه‌گذاری در استان اشاره و گفت: دهها جلسه برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران در استان برگزار شده و تصمیمات لازم اخذ شده است؛ از باب مثال آغاز بکار دوباره یک واحد تولیدی خودروهای سنگین در استان بود که به مدت 4 سال تعطیل بود و بیش از 1500 نفر شاکی داشت لیکن با ورود تشکیلات قضایی به موضوع، اکنون بیش از 100 نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

رئیس تشکیلات قضایی استان بر حبس‌زدایی از قوانین تأکید و ابراز داشت: در سال گذشته از مجموع 7 هزار و 684 نفر زندانی در 31 تیر 94 تا امروز به 6 هزار و 228 نفر زندانی کاهش یافت که معادل 18.9 درصد زندانیان کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار