تمهیدات پلیس راهور فارس در شب های قدر

رئیس پلیس راهور استان فارس با یادآوری حضور خیل عظیم مردم در مساجد، حسینیه ها و حرم های مطهرشاهچراغ (ع) و سید علاالدین حسین(ع) در شب های قدر گفت:در این شب ها شاهد حضور گسترده مردم و حجم سنگین تردد در معابر خواهیم بود که تمهیداتی اندیشیده ایم.

کد مطلب: ۵۱۰۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور استان فارس از شهروندان درخواست کرد در شب های قدر به خاطر رفاه حال همگان با رعایت مقررات راهنمایی ورانندگی با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.
وی اعلام کرد: با توجه به زمان حضورمردم در طول شب و تردد عابرین پیاده خطر برخورد با عابرین دور از انتظار نیست زیرا میزان دید رانندگان در شب به یک ششم روز تقلیل می یابد.
عباسی افزود: لازم است رانندگان ضمن توجه کامل به جلو ورعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد به این توصیه مهم بیش از پیش توجه کنند تا عزاداران با خاطری آسوده از فیوضات معنوی شب های پرفیض قدر استفاده کنند.
وی به شهروندان توصیه کرد مراقب خردسالان و کهنسالان باشید زیرا بیشترین تصادفات با عابرین پیاده مربوط به کودکان زیر10سال وافرادبالای60سال است.
رئیس پلیس راهور استان فارس اظهار کرد: برای انتقال شهروندان از محل سکونت به مقصد، مکان های مذهبی حضرت احمد بن موسی (ع) و حضرت سید علاء الدین (ع)، مدیر عامل اتوبوسرانی شهرداری شیراز برای همه مسیرها سرویس اتوبوس در نظر گرفته است.
عباسی از شهروندان درخواست کرد: حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند،به علت کمبود ومحدودیت پارکینگ ازآوردن وسایل نقلیه شخصی(سواری ، موتور سیکلت ) خود داری کنند.
وی گفت: شهروندانی که بنا به ضرورت (معلولیت جسمی ، جانبازی) مجبور به استفاده از وسایل نقلیه شخصی هستند وسایل نقلیه خودرا در پارکینگ های عمومی اطراف حرمین پارک کنند.
رئیس پلیس راهور استان فارس از رانندگان وسایل نقلیه درخواست کرد: از پارک و رها کردن وسایل نقلیه در معابر منتهی به حرمین شاهچراغ (ع) و سید علاء الدین حسین (ع) بنا به اهمیت مسایل ترافیکی و امنیتی جدا خودداری کنند.
عباسی با بیان اینکه رانندگان موتورسیکلت نیز همانند سایر رانندگان موظف به رعایت مقررات راهنمایی ورانندگی هستند از آنها درخواست کرد: فقط در مکان های مجازی که پلیس در نظر می گیرد نسبت به پارک موتورسیکلت خود اقدام و به توصیه های ابلاغی توجه ویژه کنند و مراقب باشند که بیشترین تصادفات با موتورسیکلت درتقاطع ها رخ می دهد که لازم است همه رانندگان در تقاطع ها با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
وی از عابران پیاده نیز درخواست کرد: از ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کنند و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند و فقط برای ترددحتی المقدور ازپیاده رو استفاده کنند و برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه های پیاده، پل های هوایی وگذرگاه های زیرزمینی مجاز عبور کنند.
رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه پلیس خدمتگزار شهروندان است گفت: بهترین و با ارزش ترین تعامل و همکاری شما در لیالی قدربا پلیس، اجرای صحیح مقرارت راهنمایی و رانندگی است.
شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان ، شب های قدر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار