حل معضل کوچه های بدون نام و یا نام های مشابه تا پایان امسال

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: تا پایان سال 95 هیچ کوچه بدون نام و یا دارای دو نام مشابه نخواهیم داشت.

کد مطلب: ۵۰۹۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرنگار پانا از همدان، دویست و چهل و دومین جلسه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد.
محمد قدیمی با تأکید بر اینکه تا پایان سال 95 هیچ کوچه بدون نام و یا دارای دو نام مشابه نخواهیم داشت در خصوص ضوابط و معیارهای نامگذاری گفت: معیارها براساس کتاب قانون شهر و شهرداری‌ها است.
وی در خصوص موارد مشمول نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری نیز افزود: شهرک‌ها، رودها، بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، بازارها و کوچه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و مجامع علمی و فرهنگی، تالارهای عمومی، مراکز تفریحی و باغ‌ها، بوستان‌ها، میدان‌ها و پایانه‌ها، مراکز ورزشی و باشگاه‌ها که متعلق به شهرداری همدان است و همچنین تغییر نام اسامی معابر و اماکن مغایر با این آیین‌نامه یا همنام به لحاظ جلوگیری از سردرگمی شهروندان انجام می‌شود.
قدیمی همچنین در خصوص جایگاه شورای اسلامی شهر همدان در تصمیمات اتخاذ شده این کمیسیون گفت: تصویب آیین نامه‌های پیشنهادی شهرداری پس از رسیدگی به آنها با رعایت دستورالعمل‌های وزارت کشور و همچنین تصویب نام‌گذاری معابر، میدان‌ها، خیابان‌ها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها است.
وی همچنین با بیان اینکه تعداد کل معابر مزین شده به نام مبارک شهدا در سال گذشته به هزار و 280مورد رسیده است، افزود: درخواست‌های مردمی، نهادها و سازمان‌ها در جلسات هفتگی کمیسیون مطرح شده و پس از مصوب شدن می‌بایست توسط شورای اسلامی شهر مورد تأیید و تصویب قرار گیرد.
دبیر کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته 962 کوچه بدون نامگذاری شده است و در سال جاری این تعداد به هزار کوچه رسیده است.
علی شکیب در خصوص مراحل اجرایی نامگذاری گفت: شهروندان با مراجعه به نواحی و مناطق شهرداری می‌توانند درخواست خود را مبنی بر نامگذاری معبر بی‌نام یا تغییر نام معبر ارائه نمایند.
گفتنی است در دویست و چهل و دومین جلسه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان 16 مورد از کوچه و معبرهای بی‌نام و یا دارای نام مشابه شهر مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار