مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تاکید کرد:

مرمت بنای شیخ شهاب الدین اهری در اولویت برنامه های میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همزمان در بازدید از اماکن تحت پوشش شهرستان اهر از مرمت بنای شیخ شهاب الدین اهری و راه اندازی مجدد موزه ادب و عرفان خبر داد.

کد مطلب: ۵۰۹۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،مرتضی آبدار در بازدید از پروژه های مرمتی و اماکن تاریخی شهرستان اهر به همراه فرماندار اهر با تاکید بر قابل مرمت بودن صدمات وارده به گنبد مقبره شیخ شهاب الدین اهری از معاون میراث فرهنگی اداره کل خواست تا مرمت آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه وجود موزه برای هر شهر امتیاز محسوب می شود گفت: موزه ادب و عرفان که یکی از موزه های غنی استان آذربایجان شرقی است و امتیاز بزرگی برای اهر محسوب می شود، نباید به دلیل آسیب وارده به گنبد مقبره در اثر زلزله، تعطیل باشد.

آبدار گفت: اتمام کاشی کاری مناره مقبره شیخ شهاب را نیز در دستور کار قرار داده ایم و در آینده نزدیک این مجموعه منحصر به فرد را به نحو شایسته تقدیم مردم عزیز اهر و گردشگران خواهیم نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در بازدید از مرمت مسجد بازار اهر گفت: مشارکت مردم فرهنگ دوست شهرستان اهر در تامین هزینه های مرمت این مسجد نمود بارزی از حضور مردم در عرصه حفظ و صیانت از میراث تاریخی است و ما نیز در حد توان در کنار مردم خواهیم بود.

مرتضی آبدار در ادامه از منطقه فندقلوی اهر نیز بازدید نمود و این منطقه را ثروتی برای شهرستان اهر معرفی کرد و گفت: به منظور توسعه اکوتوریسم در این شهرستان از پتانسیل فندقلو استفاده خواهیم برد و با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی تورهای ویژه ای به مقصد این منطقه برنامه ریزی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار