کودکان کار و خیابانی چهره نازیبای فقر و فلاکت را نمایان می کنند‎

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: از دست رفتن کودکی، بی بهره شدن از لذت های بازی و یاد گیری و سوختن فرصت های ارتقای فکری و آموزش از جمله مظاهر زندگی کودکان کار و خیابانی می باشد.

کد مطلب: ۵۰۸۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری ، نوذر حیدری در نشست آسیب ها و عوامل خدشه دار شدن امنیت اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: پدیده کودکان کار و خیابانی یکی از ناهنجاریهای اجتماعی است که متاسفانه گسترش این معضل می تواند پیامدهای زیان بخشی در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی برای جامعه داشته باشد.
وی مهمترین عوامل شکل گیری پدیده کودکان خیابانی و کار را فقر و عقب ماندگی اقتصادی خانواده، محیط نامناسب خانوادگی، آسیب پذیری خانواده، اعتیاد و مهاجرت اعلام کرد.
حیدری خانواده را یکی از عوامل موثر بر ایجاد و گسترش پدیده کودکان خیابانی عنوان و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش می تواند با ارائه آموزش های لازم و آگاه سازی اولیاء دانش آموزان، همکاری لازم را در جهت کاهش و ساماندهی کودکان کار و خیابانی داشته و از میزان آسیب ها در جامعه بکاهد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان شهرکرد، فرهنگ سازی نحوه برخورد مردم با کودکان کار، کمک به برقراری روابط نزدیکتر بین خانه و مدرسه و ایجاد اشتغال حداقل برای یکی از اعضای خانواده را از مهمترین راهکارهای کاهش دهنده پدیده کودکان کار برشمرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار