مدیرعامل کارخانه سیمان گلستان:

صادرات سیمان از استان گلستان ۲۵ درصد افزایش یافت

مدیرعامل کارخانه سیمان پیوند گلستان گفت: صادرات سیمان از استان گلستان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۵۰۷۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازگلستان، منوچهر رئیسی اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال 95 صادرات سیمان از استان گلستان از مرز 800 هزار دلار گذشته است که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

وی از افزایش 25 درصدی صادرات سیمان این کارخانه در 3 ماهه نخست سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت 40 هزار تن سیمان و کلینکر به ارزش 800 هزار دلار از تنها کارخانه تولید سیمان گلستان به کشورهای cis صادر شده است.

مدیرعامل کارخانه سیمان پیوند گلستان تصریح کرد: ترکمنستان، قزاقستان و روسیه عمده بازارهای صادراتی سیمان استان گلستان هستند.

رئیسی اظهار کرد: براساس قراردادهای تجاری با کشورهای آسیای میانه تا پایان سال 95 به میزان 500 هزار تن سیمان گلستان به این کشورها صادر خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه سیمان پیوند گلستان گفت: با توجه به گران بودن هزینه حمل‌ونقل ریلی به میزان 8 دلار در هر تن تنها 10 درصد سیمان گلستان از گمرک اینچه‌برون و 90 درصد از طریق بندر امیرآباد مازندران با کشتی به کشورهای هدف صادر شده است.

وی افزود: کارخانه سیمان گلستان در سال 90 با ظرفیت یک میلیون تن و با اشتغال‌زایی 350 نفر به صورت رسمی و قراردادی و شرکتی در شهرستان گالیکش احداث شد و تاکنون 4.8 میلیون تن سیمان تولید کرده است.

رئیسی تصریح کرد: قبل از بهره‌برداری از کارخانه سیمان پیوند استان گلستان سیمان مصرفی در استان را از استان‌های مازندران، سمنان، خراسان و تهران تامین می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار