استاندار البرز از رئیس کل بانک مرکزی خواستار شد؛

افزایش شعب بانکی و اختیارات مدیران بانک های استان البرز

استاندار البرز با اشاره به مهاجر پذیر بودن استان تازه تأسیس البرز افزایش شعب بانکی و اختیارات مدیران در تصمیم گیری ها را اصلی ترین مطالبات از رئیس کل بانک مرکزی کشور اعلام کرد.

کد مطلب: ۵۰۷۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان البرز، سیدحمیدطهائی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور رئیس کل بانک مرکزی کشور ضمن تشریح شرایط ویژه استان تازه تأسیس استان البرز اظهار داشت: البرز سال 89 تأسیس می شود، استانی جوان که به جهت موقعیت ویژه در جوار پایتخت در حوزه شهرک های صنعتی و صنایع موجود، همچنین در بخش کشاورزی توسعه و رشد خوبی را داشته است.

وی افزود: با توجه به وسعت کوچک سرزمینی در تولید محصولات کشاورزی رتبه دوم و سوم کشور را داراست و در فراوری محصولات نیز 60 درصد نیاز استان را تأمین می کند.

استاندار با اشاره به سیاست چابک سازی و تناقض آن با نیازهای در حال رشد استانی همانند البرز تصریح کرد: این استان به جهت تشکیلات تازه تأسیس از یک سو و رشد روز افزون جمعیت از سوی دیگر، نیازمند توسعه و افزایش شعب بانک ها در نقاط مختلف استان است.

استاندار البرز بیان کرد: افزایش اختیارات مدیران شعب بانک در این استان نیز یکی از انتظارات برای توسعه خدمات بانکی است.

طهائی همچنین با پایین دانستن اختیارات پرداخت تسهیلات بانکی در مقایسه با سایر نقاط ادامه داد:سقف اختیارات مدیران بانک ها 4 میلیارد تومان است و نیاز استان به افزایش سهم اختیارات به تسهیلات بیشتر، از دیگر مطالبات استان بشمار می رود.

استاندار البرز برخی وثیقه های سنگین بانکی را خارج از توان تولید تولیدکننده داخلی دانست و خواستار بازنگری در آن شد.

وی با اشاره به اینکه استقبال سرمایه گذاران برای حضور در این استان تا جایی است که نیاز به پهن کردن فرش قرمز نیست، اما برخی موانع وجود دارد، به مشکل سرمایه گذاران خارجی در بحث تبدیل پول اشاره کرد و گفت: اگر سرمایه گذار ارز وارد کند باید از بانک ها پول بگیرد، دغدغه سرمایه گذاران خارجی این است به جای بانک به صرافی ها رفته و ارز را از صرافی ها تهیه کنند.
بخشودگی نرخ تسهیلات سود از محل پروژه های محیط زیستی بعنوان مشوق های صنایع پاک از دیگر مطالبات طرح شده از سوی استاندار البرز بود.

طهائی بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هفتگی با حضور در کارگاه ها و واحدهای تولیدی مستقیم با مشکلات صنایع آشنا شده است و در حال حاضر نقدینگی و همراهی بانک ها اصلی ترین مسئله در رونق تولید داخلی محسوب می شود.

استاندار البرز در بحث حمایت از صادرات غیرنفتی فرودگاه پیام سرمایه ویژه ای برای این استان دانست.

وی با اشاره به سفر اخیر هیات اقتصادی البرز به روسیه ، انتقال منابع مالی را نیز عمده مشکل در بحث سرمایه گذاری خارجی اعلام کرد.

استاندار البرز گفت: شرکت های دانش بنیان و مراکز مطالعاتی و پژوهشی متعدد در این استان وجود دارد که با پیوند بین شرکت ها و موسسات مالی می توان زمینه توسعه تبادلات اقتصادی و مالی را گسترش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار