سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در 71 پایگاه در فارس آغاز شد

سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، سه شنبه به طور همزمان در71 پایگاه در سراسر استان فارس آغاز شد. سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در 71 پایگاه در فارس آغاز شد.

کد مطلب: ۵۰۶۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی فارس در آیینی که به صورت نمادین در دبستان مستجابی واقع در خیابان قصرالدشت شیراز برگزار شد، افزود: در طرح سنجش سلامت ویژه نوآموزان، سنجش شنوایی، گفتاری، بینایی، دید رنگ، اختلالات جسمی و حرکتی، نسبت قد به سن انجام می‌شود.
رستم اکبری‌زاده افزود: افزون بر 90 درصد نوآموزان در این مرحله مجوز ثبت نام در مدارس عادی را پیدا می کنند و حدود 10 درصد نوآموزان نیز در صورت نیاز برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی معرفی می‌شوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس اظهار کرد: از این تعداد نیز به طور معمول حدود 95 درصد اجازه ثبت نام در مدارس عادی را پیدا می کنند و مابقی دانش‌آموزان در صورت وجود مشکلات خاص، برای تحصیل به مدارس استثنایی معرفی می شوند.
اکبری زاده گفت: در سال 94 حدود 80 هزار نوآموز در این طرح شرکت کردند و پیش بینی ما این است که در سال جاری نزدیک به 90 هزار نو آموز در این طرح شرکت کنند.
دبیر ستاد سنجش سلامت دانش‌آموزان استان فارس با تاکید بر اینکه هیچ نو آموزی بدون حضور در طرح سنجش، امکان ثبت نام در مدارس را ندارد، افزود: در این طرح حدود 500 نفر از عوامل اجرایی در سراسر این استان مشارکت دارند.
اکبری زاده همچنین با بیان اینکه استان فارس بیشترین جمعیت عشایری در سطح کشور را دارد، بیان داشت: برای نخستین بار در کشور، این طرح برای نوآموزان عشایر نیز به صورت کامل انجام می شود.
وی همچنین گفت: طرح سنجش سلامت، امسال برای پیش دبستانی ها نیز به صورت آزمایشی و بدون اجبار در 16 شهرستان اجرا خواهد شد.
دبیر ستاد سنجش سلامت دانش‌آموزان استان فارس با اشاره به سابقه 21 ساله طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در کشور بیان داشت: این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار