باید از روند مهاجرت از روستاها بکاهیم واشتغال دراین مناطق راجدی بگیریم

پیوند مشاغل کوچک با مشاغل بالادستی باید محقق شود و بازاریابی محصولات تولیدی و صنایع روستایی و تشکیل تعاونی در روستاها مورد توجه جدی باشد.

کد مطلب: ۵۰۶۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین در جلسه ستاد اقصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: توسعه متوازن روستایی می تواند به ایجاد اشتغال در مناطق دورافتاده کمک کند و با زیرساخت های مناسب فراهم شده در روستاها کارهای خوبی شده اما چون اشتغال مناسب ایجاد نشده شاهد مهاجرت و حاشیه نشینی و بروز مشکلات دیگری هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر ۵ هزار دختر روستایی در شرایط ازدواج است و اگر شغل در روستا ایجاد نشود ازدواج این گروه با چالش جدی روبرو خواهد شد و باید شاهد آسیب های دیگری باشیم.

صفری اضافه کرد: در روستاها باید ایجاد اشتغال با نگاه تسهیل گرانه باشد و بویژه در مشاغل خانگی برای بهزیستی و کمیته امداد شرایط بهتری فراهم کنیم تا کارها به سرعت و راحت انجام شود.

صفری با تاکید بر این که گرفتن ضمانت از روستاییان باید متناسب با شرایط روستا باشد گفت: پیوند مشاغل کوچک با مشاغل بالادستی باید محقق شود و بازاریابی محصولات تولیدی و صنایع روستایی و تشکیل تعاونی در روستاها مورد توجه جدی باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین درپایان خاطرنشان کرد:با برنامه ریزی مناسب باید از روند مهاجرت بکاهیم و اشتغال در این مناطق را جدی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار