رییس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

پیش بینی 43 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در بودجه 92/ مالیات نقل و انتقال خودرو الزامی است

خبرگزاری پانا: رییس سازمان امور مالیاتی از پیش بینی 43 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در بودجه سال آینده خبر داد و افزود: مالیات نقل و انتقال خودرو چه در مراکز نیروی انتظامی و چه در دفاتر رسمی الزامی و قانونی است.

کد مطلب: ۵۰۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، علی عسکری در یک نشست مطبوعاتی اظهار کرد: در 10 ماه ابتدایی امسال مجموع مالیات های مستقیم و غیر مستقیم به 24 هزار و 136 میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل 17 درصد رشد داشت و 85 درصد پیش بینی های مالیاتی را محقق ساخته است.
وی افزود: درآمدهای مالیاتی دی ماه امسال نسبت به سال گذشته نشان می دهد، میزان مالیات های مستقیم 86 درصد و مالیات های غیر مستقیم 113 درصد رشد داشته و در مجموع نسبت به دی ماه سال قبل 94 درصد درآمدها تحقق یافته است.
رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به تصویب کلیات لایحه امور مالیاتی نیز گفت: این لایحه پیش بینی هایی برای گسترش پایه مالیاتی دارد اما نرخ های مالیاتی افزایش نیافته است.
عسکری درباره مالیات حقوق و دستمزد در سال آینده گفت: در پیش نویس لایحه بودجه 92 ، 7 میلیون و 200 هزار تومان درآمد سالانه معادل 600 هزار تومان حقوق ماهانه از پرداخت مالیات معاف است.
وی اظهار کرد: شیوه های دسترسی به اطلاعات در حال حاضر سنتی و کهنه است و برای ایجاد این دسترسی باید زیرساخت های لازم فراهم شود.
رییس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: از 4 میلیون و 900 هزار اظهار نامه مالیاتی در سال گذشته 4 میلیون و 500 هزار اظهار نامه به صورت الکترونیکی انجام شده است.
وی با بیان اینکه افزایش نیروی انسانی در سازمان امور مالیاتی در دستور کار است ،گفت: 12 هزار نیروی انسانی به 24 هزار نیروی موجود در سازمان افزوده می شود.
عسکری درخصوص مالیات های بخش مسکن در لایحه اصلاح امور مالیاتی گفت: مالیات بر ساخت و ساز و اجاره مسکن در لایه اصلاح امور مالیاتی پیش بینی شده و مالکان واحدهای اجاره ای تا 2 واحد 75 متری از پرداخت مالیات معاف هستند.
عسکری اظهار کرد: واحدهای سوم 75 متر به بالای اجاره ای در شهرهای بزرگ مشمول دریافت مالیات خواهند شد .
رییس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: در شهرهای کوچک واحدهای اجاره ای بیش از 100 متر مشمول پرداخت مالیات خواهند بود.
وی تصریح کرد: نرخ مالیات فعالین بخش مشاغل از 35 درصد به 25 درصد کاهش یافته است.
عسکری درخصوص انتقاداتی که به لایحه امور مالیاتی وجود دارد گفت: فعالین اقتصادی که شفاف عمل نکرده یا فرار مالیاتی دارند با اجرای لایحه اصلاح مالیاتی شناسایی خواهند شد و منتقدین این لایحه نیز همین افراد است.
• پیش بینی تولیدات آلاینده به پایه مالیاتی کشور
رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مالیات سبز، مالیات بر ثروت و مالیات بر مجموع درآمد به پایه مالیاتی کشور افزوده می شود، گفت: علاوه بر آلایندگی واحدهای تولیدی، تولیدات آلاینده نیز با تصویب اصلاحیه قانون امور مالیاتی مشمول دریافت مالیات خواهند شد.
وی تصریح کرد: در دوره منتهی به پاییز 91 ، 113 هزار و 600 مودی برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند و جمع مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری در پاییز امسال به 2 هزار و 964 میلیارد تومان رسیده است.
عسکری عنوان کرد: از این میزان یک هزار و 165 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و یک هزار و 195 میلیارد تومان عوارض شهرداری بوده است.
رییس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: در 3 دوره مالیاتی امسال مالیات بر ارزش افزوده 4 هزار و 868 میلیارد تومان بوده است.
رییس سازمان امور مالیاتی از پیش بینی 43 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در بودجه سال آینده خبر داد و افزود: مالیات نقل و انتقال خودرو چه در مراکز نیروی انتظامی و چه در دفاتر رسمی الزامی و قانونی است.
عسکری خاطرنشان کرد: اخذ 2 هزار و 600 میلیارد تومان مالیات از بانک مرکزی در بودجه سال جاری پیش بینی شده که در حال حاضر 700 میلیارد تومان آن دریافت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار