معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تمركز فعالیت های پژوهشی واحدهای صنعتی و مراكز تحقیقاتی در قالب سامانه فناوری

خبرگزاری پانا: معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تدوین نظام نامه جامع ارتقای توانمندی های صنعت، معدن و تجارت، سامانه فناوری را به منظور یكپارچه كردن اطلاعات پژوهشی و دسترسی واحدهای تولیدی و صنعتی به اطلاعات مورد نیاز در دست راه اندازی است.

کد مطلب: ۵۰۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، سید علیرضا شجاعی مهمترین اقدام را در حوزه سامانه ها ، سامانه فناوری است برشمرد و افزود : سعی كردیم حوزه های مختلفی كه به بحث فناوری مرتبط هستند، یك بخش از تقاضاهای واحدهای صنعتی و بخش دیگر هم حوزه ارائه كننده های ایده و فناوری، دانشگاهی ها، مجموعه های مراكز تحقیق و توسعه، فن بازارها، مجموعه هایی كه واسطه فناوری هستند را در سامانه فناوری متمركز كنیم.
به گفته وی دستگاه هایی مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت صنعت و معدن و تجارت به عنوان دیگر حامیان در سامانه فناوری متمركز شده اند.
وی افزود: در حال حاضر نیز طرحی به نام مطالعات اساسی و كاربردی در حوزه صنعت داریم كه به محض آماده شدن، نتایج را اعلام می كنیم و از دانشگاه ها نیز خواسته ایم نتایج تحقیقات خود را در این زمینه ارائه كنند.
وی ادامه داد: در واقع فضایی ایجاد می كنیم كه در حوزه الكترونیكی و اینترنتی افراد راحت تر یكدیگر را بشناسند و به 55 هزار واحد صنعتی نیز به زودی اعلام می كنیم و می توانند درخواست ها و مباحث مورد نیاز پژوهشی و فناوری خود را به ما اعلام كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار