رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی خبر داد:

حضور 21 هزار دانش آموز در طرح سنجش الکترونیکی نوآموزان استان مرکزی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی از حضور 21 هزار دانش آموز در طرح سنجش الکترونیکی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۵۰۵۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا از استان مرکزی، محمود عسگری در مراسم اجرای طرح سنجش الکترونیکی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان مرکزی در مدرسه دهگان اراک، افزود: اجرای طرح سنجش الکترونیکی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان مرکزی برای دومین سال متوالی و در راستای بررسی وضعیت سلامت شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و خصوصا شناسایی اوتیسم در بین نونهالان اجرایی می شود.

وی ابراز کرد: در این طرح که از 22 خرداد ماه آغاز شده پیش بینی می شود حدود 21 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان و برای اولین بار حدود 4 هزار و 500 دانش آموز پیش دبستانی شرکت کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی با بیان اینکه این طرح در 20 پایگاه در سراسر استان مرکزی اجرا می شود، ادامه داد: دو پایگاه سیار نیز در اراک و ساوه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه برای اجرای طرح مذکور 160 نیرو با ما همکاری دارند.

عسگری اظهار داشت: سال گذشته در این طرح 21 هزار و 224 دانش آموز شرکت کردند که بیش از 18 هزار نفر آنها به مدارس عادی و 2 هزار و 500 نفر نیز به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شدند.

وی گفت: امسال نیز حدود 190 دانش آموز متقاضی جهشی خواهیم داشت که از این افراد 420 هزار ریال و از افراد متقاضی در طرح سنجش الکترونیکی 140 هزار ریال شهریه اخذ خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی افزود: برای افراد بی بضاعت نیز 10 درصد نیم بها و 5 درصد شهریه رایگان در نظر گرفته شده است.

عسگری تصریح کرد: تاکید اصلی در اجرای این طرح شناسایی بچه های اوتیسم است که از علائم این بیماری می توان به اختلالات رفتاری، اختلالات در روابط اجتماعی و اختلالات در تعادل آنها اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار