رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

نقشه تدقیق گسل های شهر تهران در انتظار تایید وزارت راه و شهرسازی

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: تکلیف ساخت و ساز بر روی گسل های شهر تهران با تائید و ابلاغ نقشه تدقیق گسل های شهر تهران از سوی وزارت راه، مسکن و شهرسازی مشخص می شود.

کد مطلب: ۵۰۳۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد صادقی با بیان این که بر اساس قانون سازمان نظام مهندسی، متولی نظارت بر ساخت و ساز است و قانون به آنها اختیار داده تا نسبت به کنترل سازه ناپایدار و رعایت نکردن ضوابط ساخت و ساز اخطار و هشدار لازم را در خصوص اصلاح سازه اعلام کنند گفت: از سوی دیگر در طرح جامع شهر تهران مصوب سال ۸۵، آئین نامه و دستورالعمل خاصی برای شهر سازی در نظر گرفته شده است به طوری که بر اساس آئین نامه ۲۸۰۰، ساخت و ساز بر روی گسل ها امکان پذیر نیست و تابع پیاده سازی شرایط خاص نقشه است.
وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب قوانین شهرسازی در شهر تهران، صدور مجوز ساخت و ساز و پیاده سازی نقشه ها را منوط به اطلاعات تکمیلی شناسایی گسل ها و مشخص کردن پهنه گسلی کرده است.
صادقی در ادامه اظهار کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حال حاضر نقشه تدقیق گسل های شهر تهران در اختیار وزارت راه، مسکن و شهرسازی به عنوان متولی امر ساخت و ساز قرار داده است تا در صورت تائید نهایی از سوی وزارت خانه، ساخت و ساز در پهنه گسل های شهر تهران بر اساس بررسی دقیق باشد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: در حال حاضر این نقشه در اختیار کارشناسان وزارت خانه است تا در مرخله نهایی بررسی شود و با تائید نهایی آن، ساخت ساز بر روی گسل های شهر تهران تعیین تکلیف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار