جزئیات دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با رئیس کنسرواتوار شانگهای

بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی و پروفسور شین پینگ جانگ رئیس کنسرواتوار شانگهای و خانم پروفسور شیائو می استاد موسیقی سنتی چین وموسیقی های شرق به منظور همکاریهای دوجانبه در زمینه معرفی موسیقی سنتی وفولکلور در محل این مرکز هنری ملاقات و گفتگو کردند.

کد مطلب: ۵۰۱۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ در ابتدا مدیر عامل بنیاد رودکی گزارشی از فعالیت های بنیاد رودکی را ارائه کرد. درادامه به موضوع نحوه اجراء و برگزاری نمایشگاه آلات موسیقی سنتی ونواحی ایران در اکتبر سال آتی اشاره شد. سپس آقای شین پینگ جانگ ضمن خوش آمد گویی به مدیر عامل بنیاد رودکی،از اجرای موفق و زیبای اکستر سمفونیک تهران در شانگهای تقدیر وتشکر کرد و گفت:" شخصا از هنر نمایی گروه ارکستر ایران بسیار لذت بردم و شب بیاد ماندنی بود و از ابراز احساسات تماشاگران بخوبی معلوم بود که آنها نیز بسیار راضی بودند. وی همچنین با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران وچین، رفت و آمد وتبادل هیئت ها وگروه های هنری وفرهنگی دو کشور را در تعمیق روابط دو ملت و دولت موثر دانسته و از برگزاری نمایشگاه آلات موسیقی سنتی ایران استقبال کرد. سپس بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی با تشکر از مهمان نوازی دولت ومردم چین ، مختصری در باره آلات وسازهای موسیقی سنتی و فولکلور ایران توضیحاتی داد ودر ارتباط با برگزاری نمایشگاه آلات موسیقی سنتی ایران و همکاری های متقابل پیشنهاد هایی را برای بهتر برگزار شدن این برنامه ارائه کرد.
خانم پروفسور شیائو می نیز ضمن تشکر از حضور و مذاکرات بعمل آمده، آن را بسیار سودمند توصیف کرد.
در ادامه در ارتباط با محورهای پیشنهادی ذیل مذاکره و آمادگی نمایندگی وبنیاد رودکی در پیگیری و اجرای آن اعلام شد. در این جلسه مقرر شد:
- علاوه بر نمایش ادوات وسازهای سنتی کارگاهی(ورک شاپ) نیز برای معرفی هر سازبرگزار شود.
- علاوه بر نمایش ادوات وسازهای سنتی یک گروه 12 و یا هفت نفره برای اجرای زنده موسیقی سنتی ایران در شانگهای اعزام شود.
- اجرای مشترک بین گروه موسیقی سنتی ایران و چین در شانگهای برگزار شود.
-بنیاد رودکی لیستی از تعداد ادوات وسازهای موسیقی سنتی بهمراه بروشور معرفی آن و میزان قیمت هر یک را به منظور اخذ مجوز ها و امور گمرکی تهیه و با پست الکترونیک به طرف مقابل اعلام کند.
- کلیه هزینه بلیط رفت وبرگشت بعهده طرف ایرانی و هزینه های اسکان ،ایاب وذهاب و... بعهده طرف چینی خواهد بود.
در پایان هدایایی از سوی طرفین به رسم یاد بود اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار