عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

روی آوری زنان و مردان اصفهانی به بوتاکس و جراحی زیبایی بینی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بوتاکس و جراحی پلاستیک بینی به ترتیب بالاترین آمار جراحی زیبایی را در بین زنان و مردان اصفهانی دارد.

کد مطلب: ۵۰۱۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ محمود عمرانی فرد اظهار داشت: در اصفهان بالاترین آمار جراحی زیبایی در زنان به ترتیب به بوتاکس، رینوپلاستیک (عمل جراحی بینی)، ساکشن (خارج کردن چربی‌ها)، کوچک کردن سینه‌ها و شکم اختصاص دارد.
وی بیان داشت: بالاترین آمار جراحی پلاستیک در مردان اصفهانی به تزریق بوتاکس و بالا بردن ابروها و از بین بردن چروک‌های روی پیشانی و جراحی زیبایی بینی اختصاص دارد.
عضو انجمن جراحان زیبایی کشور در پاسخ به اینکه آیا آمار بالای جراحی زیبایی بینی در اصفهان به دلیل بزرگ بودن بینی است، اعلام کرد: دلیل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند ترمیمی، انحراف بینی یا اصلاح تیغه بینی است و در برخی موارد نیز به خاطر آلرژی که سبب مشکلات تنفسی شده، اقدام به عمل صورت می گیرد.
عمرانی فرد ادامه داد: اگر امروزه عده زیادی از مردم به سمت جراحی زیبایی رفته اند به خاطر تغییر دیدگاه بین مردم و ارتقا سواد بهداشت و درمان آنها است چراکه جراحی زیبایی جزو بهداشت و درمان قرار گرفته است.
وی گفت: همانطور که رفاه نسبی زندگی مردم افزایش یافته به همان موازات مردم به سمت جراحی زیبایی روی آورده اند.
عمرانی فرد در ارتباط با جدیدترین نوع جراحی زیبایی در ایران که کاشت پاشنه پا است، گفت: این نوع جراحی زیبایی در داخل کشور وجود ندارد و یک عمل جراحی غیر علمی است چراکه بلند کردن قد در حد چند سانتی متر امکان پذیر است اما کاشت پاشنه پا یک کار غیرعلمی و در کشورهای اروپایی و امریکایی جزو عمل های علمی نیست و بیشتر جنبه غیر علمی دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در جراحی زیبایی وجدان پزشکی بسیار مهم است و باید بیمار بداند که خود را به دست کدام پزشک با چه مدرک و تخصصی می‌سپارد.
وی اعلام کرد: جراحان زیبایی اگر بدانند که یک عمل زیبایی برای بیمار مضر است هیچ گاه موقعیت شغلی و وجدان کاری خود را زیر پا نمی‌گذارند.
عمرانی فرد گفت: بهتر است بیمار قبل از انجام عمل زیبایی، در انتخاب پزشک خود دقت به عمل آورد و از مراجع ذی صلاح مثل نظام پزشکی و انجمن های علمی در این خصوص تحقیق کند.
منبع:مهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار