مجاوری مطرح کرد؛

کنترل برخط حساب مدارس؛ از طریق نرم افزارهای با امنیت بالا

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش امکان کنترل بر خط ولحظه به لحظه حساب مدارس از طریق نرم افزارهای با امنیت بالا را از ویژگی مهم یکپارچه سازی حساب های مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۵۰۰۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، منصور مجاوری با اشاره به بند 6 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، اظهارکرد: یکپارچه سازی حساب‌های مدارس در راستای ماده 11 قانون شوراهای آموزش و پرورش و ماده واحده قانون هزینه سرانه واحدهای آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین و قانون تنظیم مقررات مالی دولت و قانون بودجه سالیانه اجرایی می شود.

ساختار حساب‌های یکپارچه مدارس با همکاری بانک ملی است

مجاوری ادامه داد: ساختار حساب‌های یکپارچه مدارس با همکاری بانک ملی ایران و بر اساس قوانین نظام بانکی و آموزش و پرورش و به کمک فناوری های نوین برای ساماندهی ، ارتقاء بهره وری ،شفاف سازی و تقویت سیستم نظارت بر وجوه دریافتی از اولیاء طراحی شده است.
وی افزود: این وجوه دریافتی که منابع غیر دولتی نامیده می شوند، عموما شامل کمک‌های مردمی، سرویس ایاب و ذهاب ، پوشاک و کلاس‌های فوق برنامه و غیره شده و به منظور افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی به مدارس پرداخت می شود.
افتتاح شماره حساب 17 رقمی
مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق توافق انجام شده با بانک ملی، حساب کوتاه مدت افتتاح شده است . این شماره حساب 17 رقمی ترکیبی ازکد شناسه کشوری، استانی، منطقه‌ای و آموزشگاهی است.
تقاضای "مجاوری" از اولیا
مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تقاضای ما از اولیاء این است که با توجه به شروع رسمی طرح و به منظور شفاف سازی بیشتر، کلیه وجوه واریزی را تنها از طریق دستگاه‌های پز مدارس و دستگاههای خودپرداز و همچنین در آینده توسط درگاههای الکترونیکی بانک‌ها با هماهنگی مدارس انجام دهند.
مهم ترین هدف یکپارچه سازی مدارس
مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تقویت و تنوع بخشی به منابع مالی مدارس موجب ارتقای اثر بخشی منابع موجود در مدارس می شود، گفت: مهم ترین هدف یکپارچه سازی حساب‌های مدارس تقویت اعتماد بین انجمن اولیاء و مربیان و مردم با واحدهای آموزشی از طریق شفاف سازی در منابع درآمدی و هزینه ای مدارس برای دانش آموزان است.
مجاوری ضمن این که از مدیران مدارس خواست همکاری لازم را با این طرح انجام دهند، اضافه کرد: سایر حساب‌های موجود مدارس حذف و نظارت بر حساب مدارس ، از طرف منطقه، استان و وزرات به صورت برخط (آنلاین) امکان پذیر است و کلیه بخش‌های نظارتی و اداری موظف به نظارت برعدم واریز وجوه دریافتی به سایر حساب‌ها هستند.
وی امکان کنترل بر خط ولحظه به لحظه حساب مدارس از طریق نرم افزارهای با امنیت بالا را از ویژگی مهم یکپارچه سازی حساب های مدارس عنوان کرد و افزود: پاسخگویی مدیران و عوامل اجرایی مدرسه بر اساس شاخص های دقیق و قوانین مالی، اداری، آموزشی و پرورشی و شفاف سازی فرایند مالی مدارس از دیگر ویژگی های این طرح است.
مجاوری تصریح کرد: با اجرای این طرح ، افزایش قدرت تصمیم گیری مدیران ، استقلال نسبی ، انعطاف پذیری و توسعه روش های غیر متمرکز بر اساس آیین نامه اجرایی مدارس و اطمینان خاطر اولیاء و شفاف سازی و رفع تمامی شبهات احتمالی، حاصل خواهد شد.
مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: منابع این حساب متعلق به مدرسه و برای هزینه های جاری همان مدرسه مورد استفاده قرار می گیرد و مسئولیت اصلی اجرای صحیح این طرح به عهده مدیران کل استان، روسای مناطق و مدیران واحد های آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار