در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

خروج سامانه بارشی /وقوع گردو خاک در جنوب و غرب کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به خروج سامانه بارشی از کشور طی روز آینده از وقوع گرد و خاک در جنوب و جنوب غرب کشور خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۸۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سامانه بارشی در دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: با تقویت جریان‌های شمالی، ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور در استان‌های ساحلی دریای خزر به ویژه در سواحل مرکزی و شرقی خزر، ابرناکی و بارش باران رخ خواهد داد و دریای خزر مواج خواهد شد.

به گفته وظیفه، این سامانه روز یکشنبه دوم خرداد در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شده و بتدریج از کشور خارج می شود، ضمن اینکه روز یکشنبه با گذر موجی در شمال غرب کشورنیز رگبار و رعد و برق پراکنده رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز دوشنبه سوم خرداد، تنها در شمال غرب و دامنه‌های مرکزی البرز و در بعدازظهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو پایدار خواهد شد، افزود: امروز (شنبه اول خرداد) و روز یکشنبه در برخی مناطق جنوب غرب وجنوب کشور باد و گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود و خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه دوم خرداد، کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 30 و 16 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه سوم خرداد، کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 31 و 20 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار