فرستاده سازمان ملل به یمن:

مذاکرات صلح یمن با چالش‌های زیادی مواجه است

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با بیان این که روند مذاکرات صلح در کویت با چالش‌های زیادی مواجه شده، خواهان ایجاد زمینه مطلوب برای رسیدن به راهکار مسالمت‌آمیز شد.

کد مطلب: ۴۹۷۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، به دنبال تعلیق مشارکت هیئت دولت مستعفی یمن در مذاکرات کویت، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: مذاکرات یمن با دشواری‌های زیادی مواجه شده است اما من به حسن نیت طرف‌های مذاکره کننده اعتماد دارم و خواهان ایجاد زمینه خوبی هستم که اجازه رسیدن به حل مسالمت‌آمیز و فراگیر بحران یمن را بدهد.

وی بر پایبندی تمامی طرف‌ها به قطعنامه 2216 شورای امنیت تأکید کرد و گفت: درخواست‌ها و سؤالات زیادی درباره ضمانت‌هایی که باید مورد بررسی قرار گیرد، وجود دارد و ما خواهان حل تمامی اختلافات بر سر میز مذاکره هستیم.

الشیخ احمد گفت: مذاکرات صلح یمن روز سه‌شنبه از طریق برگزاری جلساتی با هیئت چهارجانبه ریاستی و دیدارهای دوجانبه ادامه داشت.

هیئت دولت مستعفی یمن روز سه‌شنبه مشارکت خود در مذاکرات را به حالت تعلیق درآورد، اما مذاکرات با هیئت صنعا ادامه داشت.

توجیهات دولت مستعفی یمن درباره تصمیم تعلیق مذاکرات

محمد العامری، مشاور رئیس‌جمهور مستعفی یمن مدعی شد که تعلیق مشارکت هیئت دولت مستعفی در راستای تمایل این هیئت به "موفقیت" مذاکرات و رسیدن به "صلح" است!

وی مدعی شد که هیئت انصارالله به "کارشکنی" در مذاکرات می پردازد!

عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز مدعی شد که هیئت دولت مستعفی به دلیل "پافشاری" هیئت صنعا بر "ناکام گذاشتن" هرگونه تلاش جهت تحقق صلح و نادیده گرفتن اصولی که با آن توافق شده، از مذاکرات عقب‌نشینی کرده است!

وی تأکید کرد: هیئت ما با تمامی مسائلی که سازمان ملل در کویت مطرح کرد، موافقت کرد. تنها شرطی که هیئت ما درباره هیئت انصارالله دارد تحویل سلاح است.

هیئت دولت مستعفی یمن تعهد کتبی انصارالله به اجرای اصول و مشروعیت و قطعنامه‌های بین المللی را برای بازگشت به مذاکرات خواستار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار