دوره آموزشی پرورش کرم ابریشم در آذربایجان غربی برگزار شد

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : با هدف آشنایی زنان روستائی با نحوه پرورش کرم ابریشم و فراهم نمودن زمینه اشتغالزایی برای آنان و ایجاد صنایع تبدیلی در صنعت نساجی دوره آموزشی پرورش کرم ابریشم به مدت یک ماه در استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۴۹۶۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، سید زین العابدین قمری در مراسم آغاز دوره تئوری و عملی پرورش کرم ابریشم در روستای مرنگلوی ارومیه که با حضور 30 نفر از متقاضین اجرای طرح برگزارشد، اظهارکرد: در راستای اجرای موفقیت آمیز طرح نوغانداری و توسعه توتسنتانها با مشارکت زنان روستایی در طی دو سال گذشته، این طرح در سال 95 نیز در شهرستانهای ارومیه ، خوی و بوکان اجرا می شود.


قمری بیان کرد: وجود توتستانهای متنوع دراستان آذربایجان غربی از جمله در شهرستانهای ارومیه و خوی ، زمینه را جهت توسعه و پرورش کرم ابریشم در این استان فراهم می نماید .


در ادامه بیتا احمدیان، کارشناس مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در امور زنان روستائی با تاکید بر اهمیت توسعه و احیای نوغانداری و صنعت ابریشم در استان گفت : در این دوره لاروهای تفریخ شده (30 جعبه تخم نوغان ) به همراه وسایل و تجهیزات لازم پرورش از قبیل بخارساز ، رطوبت سنج و توری و ..... در اختیار 30 نفر ازمتقاضیان قرار گرفت.


احمدیان افزود: این طرح به مدت یک ماه با مشارکت و همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان و معاونت بهبود تولیدات دامی و مرکز توسعه نوغانداری کشور اجرا و در پایان به مجریان گواهی مهارتی نوغانداری اهداء خواهد شد و پیله های تولیدی نیز با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی به صورت تضمینی خریداری خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار